J.Ch.
VVVVVRugaciune
Catre Dumnezeu Tatal Ceresc Sfant si Vesnic Viu Cel ce erai Cel ce Esti
Cel ce vii, Domnul meu si Dumnezeul meu :
joi, 13 august 2015 ora 18h30
Bucuresti
VVVVVDumnezeule, Tata Ceresc, Sfant si Vesnic Viu,
Domnul meu si Dumnezeul meu, Te iubesc, Te iubesc
mult !!!VVVVV
Astazi am primit al doilea Mesaj
al lui Isus, o Rugaciune de la Isus, de pe site-ul Vassulei Ryden, True Life in
God, este o rugaciune pe care am citit-o, superba, absolut superba, cat de
sensibila, am citit-o cand am luat de pe acelasi site, Rugaciunile pe care
Vassula le-a extras din Mesajele lui Dumnezeu care i-au fost dictate in timp.
Primul Mesaj al lui Isus, pe care
l-am primit, dupa ce m-am abonat la Mesajul Zilnic al lui Dumnezeu, poarta
titlul “Live for Me”, spune Isus, si este atat de frumos.
Cred ca sunt cele mai frumoase Mesaje, cele mai delicate si sensibile,
acestea, transmise prin dictare, de Dumnezeu Tatal Ceresc, Vassulei, Doamne !
In Mesajele Tale, Doamne, i-ai transmis, ei si prin ea, tuturor oamenilor,
intreaga doctrina crestina.
Am citit in limba franceza, pentru ca inteleg mai bine cand textul e mai
lung, mai amplu, cand foloseste un vocabular mai bogat, despre Inceputul
Carismei Vassulei Ryden.
In acel Inceput al carismei sale, Vassula ne infatisa Aparitia Ingerului ei
Pazitor, Daniel, si cum dupa aceea i-a vorbit Dumnezeu Tatal care a rugat-o sa
rosteaza rugaciunea domneasca Tatal Nostru, de multe ori, intr-o zi, de
dimineata pana seara, pana cand ea a rostit rugaciunea din toata inima ei !
Tot in acel Inceput al carismei Vassulei, ea ne povesteste despre atacurile
Satanei, care nu au intarziat sa apara.
Cum se obisnuise cu Ingerul ei Pazitor si nu mai dorea sa se desparta de
el, si cum dupa aceea i-a aparut Isus Cristos.
Pe mine, ceea ce m-a uimit a fost faptul ca, Vassula s-a dus la un preot,
apoi la un al doilea preot, si le-a vorbit, pe rand, despre carisma ei, si nu
au crezut-o, au spus ca este o lucrare a celui rau, deci nu credeau ca ei i se
adreseaza Insusi Dumnezeu Tatal, la inceput au crezut-o chiar schizofrenica,
cel putin unul din preoti, apoi acelasi preot, in timp, a constatat ca e
sanatoasa mental.
Dar, lucrul cel mai uimitor, a fost ca preotul i-a interzis Vassulei sa mai
comunice cu Dumnezeu Tatal, ceea ce ea a facut !
Ce este uimitor aici si pe mine m-a durut, a fost faptul ca ...
Dar, mai intai, cred ca ea s-a adresat unui preot catolic, iar ea este
ortodoxa.
Ma mira reactia preotului catolic, pentru ca de obicei acestia nu se
amesteca, daca persoana credincioasa este ortodoxa, nu este catolica.
Eu asa intelesesem, ca ea i s-a adresat unui catolic.
Pentru ca la final, dupa ce a vorbit cu acest preot si dupa aceea cu un al
doilea, Vassula a spus ca nu mai vine la Biserica, cata vreme nu e bine
primita, si a crezut – cam asa scria ea – ca a cam “terminat” cu catolicii.
Vassula Te iubeste Dumnezeule Tata, si cand Tu nu i-ai vorbit ei, caci ea a
spus ca Nu Te-a vazut cu ochii sufletului, asa cum l-a vazut pe Ingerul ei
Pazitor si pe Isus Cristos, vreo trei saptamani, ea a strigat dupa Tine.
Dar, apoi, o vreme s-a indoit de Tine.
Iar Tu Dumnezeule Tata, te-ai prezentat Vassulei cand ai inceput sa ii
vorbesti in forul ei interior, prin locutiuni interioare, cum a spus ea.
Si Isus i s-a prezentat Vassulei, cand a inceput sa ii dicteze Mesaje si
rugaciuni.
Si atunci, ea de ce se indoia ?
Mai ales ca toate Mesajele Tale Doamne erau de pace, liniste, Iubire, toate
conduceau la Tine si la doctrina crestina.
Ma intrebam de ce – ca reactie – a simtit ea nevoia sa se duca la un preot
catolic ( sau altul, daca s-o fi gandit la altul ), dar, ca idee, ca reactie,
de ce s-a dus ea sa ii povesteasca unui preot, ca si cum ii cerea voie sa
comunice cu Tine Doamne ?
Si apoi cand preotul i-a interzis sa comunice cu Tine, Dumnezeule, Tata
Ceresc Sfant, ea, o bucata de timp, s-a tinut de cuvant si nu a comunicat.
Dar cum poate un om, fie el si preot, sa interzica unui om sa comunice cu
Dumnezeu AtoateCreatorul ?
Apoi, in alta ordine de idei, Tu Dumnezeule i-ai spus de la inceput Cine
Esti si i-ai spus mereu si mereu ca o iubesti.
Isus Insusi i s-a prezentat Vassulei si i-a spus mereu si mereu, ca o
iubeste.
Pe cand, acel preot la care ea s-a dus, si de a carui interdictie a
ascultat, ce i-a oferit Vassulei, ce i-a spus Vassulei, i-a oferit Iubirea lui,
i-a spus mereu ca o iubeste ?
Nu reusesc insa sa inteleg de ce, cand un om, o persoana fizica, se duce la
un preot si spune – cum a fost si cazul Bernadettei Soubirous la Lourdes – ca
i-a aparut Fecioara Maria, sau ca i-a vorbit Dumnezeu Isus – de ce se “loveste”
de refuzul de a crede, al preotului ?
Tocmai preotul sa nu creada, cand cineva ii spune ca vorbeste cu Dumnezeu,
ca ii apare Fecioara Maria ?
Si de ce, din capul locului, preotul se gandeste, cum a procedat cu
Vassula, ca e lucrarea celui rau ?
Preotul i-a spus Vassulei ca ea nu e Maica Tereza, ca Dumnezeu li se
adreseaza numai sfintilor !
Dar, stim ca Dumnezeu e Atotputernic, Intelepciunea Suprema, Bunatatea
Nemarginita, Milostivirea Nemarginita, Atotziditorul, Atoatecreatorul nostru –
si atunci de ce se mira unii ca AtoateCreatorul se adreseaza creatiei Sale,
oricare ar fi acea faptura, femeie sau barbat, om simplu sau invatat, bogat sau
sarac, ducand o viata sfanta sau dimpotriva, o viata care s-a abatut de la
Calea Cea Buna ?
Am vazut ca Vassula sub dictare are un scris, o grafie modificata, care nu
e scrisul ei obisnuit, ci este o grafie, un scris cu literele aproape “stas”,
desi e scris de mana, literele sunt uniforme, si sunt asezate perpendicular, la
90 de grade pe foaia de scris, pe pagina caietului, pe o linie dictando
imaginara, sau reala, dupa cum caietul are foi dictando sau veline.
Si acum, mi-a placut ca Vassula a rostit Tatal Nostru in limba aramaica.
Ea spune ca Isus vorbea aramaica in
dialect galilean.
As fi vrut si eu sa stiu aramaica, ca Isus, adica pentru ca vorbea Isus in
aramaica.
Insa eu am luat cursuri de limba araba, cateva, nu am inaintat prea mult,
nu e usor, nu aveam ( nu se gasesc ) materiale pedagogice, dictionare, si araba
seamana cu aramaica.
Dintr-un manual scris de Profesorul universitar George Grigore, am gasit
fraza urmatoare, si era si un tabel cu cinci randuri de scriere :
“Cu timpul, alfabetul arab a atins un inalt
nivel de sofisticare, el variind de la
forma rigida, unghiulara, a stilului KUFI, pana la numeroasele
stiluri cursive.”
Stilul KUFI este un scris perpendicular pe foaia
de hartie, imaginara sau real trasata, literele arabe sunt asezate la 90 de
grade pe suportul de scriere.
M-am gandit ca Vassula cand ii dicteaza Dumnezeu,
sau Isus, scrie in litere latine si in limba engleza, dar in stilul de
scriere KUFI, - pentru ca atat Vassula,
cat si stilul KUFI al alfabetului arab, sunt grafii, litere perpendiculare, uniforme,
“stas”, frumos scrise, ca si desenate cu grija, orientate la 90 de grade fata
de linia caietului.
Poate ca in limba aramaica, in alfabetul aramaic, stilul
de scriere a fost la fel, cu litere drepte, inalte, uniforme, orientate la 90
de grade fata de linia caietului, imaginara, sau trasata concret.
In limba araba avem numai trei vocale – trei
vocale scurte – care sunt a, i, u, fatha, kasra, damma.
Avem aceleasi trei vocale, care sunt considerate
consoane, sau semiconsoane, sau inca semivocale, dupa caz, - atunci cand sunt
notate in alfabet – si atunci ele sunt, concret, vocalele lungi, care corespund
vocalelor scurte : a,i, u, adica sunt a lung, i lung, u lung, sau alif ( prima
litera din alfabetul arab, dupa hamza, stopul glotal, care se scrie pe suport
de alif ), yaa ( ultima litera din alfabetul arab ) si waw [ uau ] care si el e
notat in alfabet.
Alfabetul arab nu noteaza vocalele scurte, in
cadrul literelor alfabetului.
Le scrie deasupra consoanei careia ii urmeaza,
printr-o liniuta mica, scurta, oblica, asezata deasupra literei ( a), sau sub
litera ( i ), iar ( u ) se reprezinta ca o virgulita mica, deasupra consoanei
Dar, vroiam sa spun ca avem in araba, numai 3
vocale : a, i, u.
Si, pentru ca nu am un manual de aramaica – limba
pe cale de disparitie, se pare, din nefericire – ci am doar manual de araba, am
facut o comparatie, am cautat sa imi revad putin cunostintele mele de araba, pe
care le-am invatat.
Pentru ca in rugaciunea domneasca Tatal Nostru,
Pater Noster, in limba aramaica, Abun Di Basmayo [ Di Basmayu ], eu nu stiu cum
sa citesc, desi Vassula a spus ca putem asculta cum se pronunta, totusi, imi e
mai clar cand vad scris, negru pe alb.
Pentru ca vreau sa spun si eu in aramaica Tatal
Nostru, stii, Dumnezeule Tata Ceresc, ca imi plac limbile straine, desi am
constatat ca imi vine greu, si nu as fi vrut sa fie asa, sa invat, sa ma
deprind cu alfabetul arab, sau cu alfabetul chirilic, al limbii ruse, cand
alfabetul nu e cel latin, al nostru, imi vine greu.
Pe moment, retin literele, si pe urma le uit.
Ele nu sunt aceleasi si nu sunt in aceeasi ordine
ca in alfabetul latin.
Asa am remarcat la limba araba, dar e adevarat si
faptul ca am mers prea rapid, in cursuri intensive, de numai vreo 3 saptamani
maxim, cam asa. Nu stiu exact, in clipa aceasta, cate saptamani au fost, dar nu
multe.
Vassula tranlitereaza, transcrie in litere latine,
rugaciunea domneasca in aramaica, din alfabetul arameean, in alfabetul latin,
si in paranteza ne scrie rugaciunea domneasca in limba engleza, insa trebuie sa
stii cum transcrie, ce semnifica, si nu sunt prea sigura cum sa pronunt,
transcriere.
Francezii pentru litera si sunetul “u”, ar
transcrie “ou”, pentru ca in franceza cand vedem “ou”, noi pronuntam si citim
“u” ca in romaneste.
Dar englezii cred ca scriu “oo”, pentru a pronunta
“u”.
Una peste alta, nu prea stiu cum sa pronunt.
Cand vad transcris “sh”, oare trebuie sa pronunt
“s”, ca in cuvantul sarpe, servet, din limba romana ?
In Tatal Nostru in limba aramaica, vad vocala “e”
din belsug, “tee...”, si nu stiu cum se citeste, pronunta.
Pe de alta parte, arabii nu au in alfabet vocala
“e”.
Inseamna ca alfabetul arameean ( aramean ) avea /
are vocala “e” ?
De asemenea, alfabetul arab nu are vocala “o”, ca
in Olivia, prenumele meu, si in loc de “o” dintr-un cuvant strain, ei au
tendinta sa scrie “u”.
Iar in Tatal Nostru... in aramaica, am vazut
litera, vocala “o”.
Pentru “sh”, daca este “s” ca in cuvintele
‘servet”, “serbet”, “senila”, “sarpe”, francezii ar fi transcris “ch”, si ar fi
citit “s” ca in sarpe, serbet, servet, servetel, - cuvinte din limba romana.
Acolo unde scrie in Tatal Nostru... “D’Basmayo”,
ce este acel apostrof ?
Este o litera ?
Sau eludeaza o litera ?
Nu cumva este, cum am vazut pe un site ( desi nu
avem material documentar pe internet, nici pe wikipedia nu am gasit Istoricul
limbii aramaice ), un “i”, adica ar fi trebuit scris “Di Basmayo” ?
In alfabetul limbii arabe, noi avem litera ayn (
care inseamna “ochi”, “eye”, “oeil” ), care se scrie chiar ca un apostrof, in
sens invers, este litera a 18-a din alfabetul limbii arabe.
Iar hamza, care e un stop glotal, care indica o
pauza, si care adesea sta pe aliful, cu care incepe cuvantul, se scrie si el ca
o virgulita.
Hamza este prima litera din alfabetul limbii
arabe, si dupa el imediat vine litera alif.
Alfabetul limbii arabe s-a format din alfabetul,
indirect, al limbii aramaice, pentru ca asa ne invata profesorul George Grigore
in manualul sau :
“Tabel (desenat) cu 7 randuri de scriere ( sau 7 alfabete), la mijloc, cu
negru, randul alfabetului FENICIAN :
Din alfabetul fenician ( cel
notat pe banda inchisa la culoare ) au evoluat alfabetele ( de la alfabetul fenician
in sus ) :
- grec,
- latin
timpuriu,
- latin
modern ;
apoi ( de la alfabetul fenician in jos ) :
- aramaic
timpuriu,
- nabatean,
- arab
timpuriu.”
Am extras din : “Limba araba - pronuntie si scriere -, George Grigore,
Universitatea Spiru Haret, Editura Fundatiei Romania de Maine, Prezentare
generala”.
Inca mai aflam din acelasi manual, ca :
“Alfabetul arab isi are originea in alfabetul Nord-Semitic, cel mai vechi
cunoscut in Istorie, dezvoltat in jurul anului 1700 î.Hr., in Palestina si
Siria.
Din acest alfabet s-au dezvoltat, intr-o prima faza, alfabetele :
- ebraic,
- aramaic,
- fenician.
Din alfabetul FENICIAN s-a dezvoltat, in jurul anului 1000 î.Hr., alfabetul
GREC – chiar numele literelor grecesti sunt o mãrturie in acest sens – care a
introdus si semne specifice pentru notarea vocalelor.
Alfabetul GREC a constituit, la randul sau, un model, pe de o parte pentru
- alfabetul ETRUSC ( dezvoltat in jurul anului 800 î.Hr. ) din care a derivat alfabetul LATIN,
iar pe de alta parte pentru
- alfabetul
GLAGOLITIC ( derivat din minusculele grecesti ) si pentru
- alfabetul
CHIRILIC ( derivat din majusculele grecesti ).”
Alfabetul arab are 28 de litere, ultimele doua fiind, in ordine, litera
waw, W, o litera cu sunetul asemanator sunetului U din limba romana, si litera
yaa, Y, cu sunetul asemanator sunetului I din limba romana.
Despre originea limbii arabe, aflam de la profesorul George Grigore
urmatoarele :
“Limba arabã face parte din familia afro-asiaticã,
ramura semiticã din care fac parte, intr-o clasificare devenitã clasicã, douã
grupuri, cel
- oriental ( akkadiana / asiro-babiloneanã ), azi disparut, si
- grupul occidental avand la randul sãu douã subgrupuri :
-
Nordic :
Ø
(
cananeeana,
Ø
aramaica,
Ø
feniciana,
Ø
ebraica,
Ø
siriaca
) si
-
Sudic
Ø
(
araba,
Ø
sud-arabica,
Ø
limbile
etiopiene : gheezã, tigrinã, tigri, amharã ).
De asemenea si faptul ca :
“Avand in vedere raspandirea si importanta sa in lume, din 1974, araba a
fost adoptata ca una dintre limbile de lucru ale Organizatiei Natiunilor
Unite.”
Revenind la Tatal Nostru in limba aramaica, cand
spun Abun, Tatal Nostru, fara sa vreau incerc sa imi explic cu ajutorul limbii
arabe :
In limba araba, avem semnele care ne arata in ce
caz sta un substantiv, si semnele sau terminatiile care ne indica cazul, se
numesc “tanwin” [ tanuin, pronuntat in limba romana ].
Terminatia “UN”, este tanwin-ul specific cazului
Nominativ.
Teminatiile care indica cazul, nu sunt scrise in
mod curent in limba araba, dar se invata, pentru ca fac parte din gramatica
limbii arabe si daca vreau sa scriu corect, academic, frumos, si sa si inteleg
bine ce scrie, pentru a avea lectura usoara, usurata, atunci voi pune
terminatiile de caz, adica tanwin-ul.
In numele propriu, prenumele Muhammad, din araba,
in mod complet, corect, academic, noi trebuie sa scriem asa : MuhammadUN sau
Muhammadun, unde terminatia “un” este tanwinu-ul de caz nominativ, si imi arata
ca Muhammad sta in cazul nominativ.
Si in Tatal Nostru in aramaica vad ca incepe cu
substantivul ABUN.
De la “Abba”, care inseamna “Tata”, “Parinte”, si
ma gandesc, ca, daca ii adaug terminatia “UN”, imi rezulta “ABUN”, sau mai
corect ar fi cu doi “b”, Abbun.
Astazi am citit si publicat pe blogurile mele,
alte articole de la Magazine La Voix de Dieu.
Am vazut ca unul din e-mail-urile, prin care La
Voix de Dieu imi trimite articolele sale, care constau cel mai adesea in
Mesajele lui Dumnezeu, ale lui Isus, ale Fecioarei Maria, ne spunea faptul ca
nu exista re-incarnarea.
Ceea ce, noi cam asa stiam, din Biblie.
Iar Fabienne Guerrero mentioneaza in Marturia ei,
in Iluminarea Constiintei [ ei ], un verset din Biblie, din Evrei 9:27, unde
scrie ca oamenii nu mor decat o singura data, si ea continua si spune ca
Biserica Catolica invata ca nu exista re-incarnare dupa moarte.
Un alt aspect pe care vreau sa il mentionez : Vassula
in Conferinta ei spune ca acolo unde vedem in Mesajele lui Dumnezeu de la True
Life in God, scris prenumele ei “Vassula”, noi sa il “scoatem” si sa punem
prenumele nostru, fiecare din noi, intrucat Dumnezeu se adreseaza tuturor
oamenilor si fiecarui om in parte.
Dar Vassula in Conferinta din Saumur, Franta din
februarie 2015, asa de frumos a stiut sa vorbeasca si sa ne povesteasca despre
cum ii dicteaza Dumnezeu si ii vorbeste !
Este meritul ei, si a facut aceasta pentru ca te
iubeste, Dumnezeule, am admirat-o sincer, pentru ca, da, sincer, a stiut cu
inima, cu mintea, sa puna in valoarea si sa imi atinga inima, sa puna in
valoarea Mesajele lui Dumnezeu.
Mesajele sunt foarte sensibile si frumoase, dar
acest lucru il cunosc din felul in care Vassula povestea, cum accentua
cuvintele, cum evoca ea, modul in care Dummnezeu Tatal, Isus, ii vorbea, ii
vorbeste in concret.
Mesajele sunt superbe, iar Vassula, prin modul in
care povesteste ne aduce informatii si ne face sa intelegem, sa avem o
intelegere mai completa, asupra felului in care ii vorbeste Dumnezeu.
De asemenea, azi am scris si publicat dupa aceea
pe blogurile mele, din manualul meu de Teologie Dogmatica al prof. Todoran si
Zagrean din 1991 manual pentru seminariile teologice, am scris despre Dogma Sfintei
Treimi, si iata ce scrie in manualul de Teologie Dogmatica al Bisericii
Ortodoxe Române :
“Persoana avand ratiune si libertate, are
constiinta de sine si puterea de a se determina liber, ca si intentionalitatea
spre comuniune, caci persoana presupune pluripersonalitatea, eu presupune pe tu si noi.”
Mi se pare ca este exact ceea ce spunea si
sublinia Vassula la Saumur, cand explica ca Isus foloseste in Mesajele Sale,
pronumele personal persoana intai plural subiect, care in limba engleza se
spune : “WE, US”, adica “NOI”.
De asemenea, Vassula, cand explica Inceputul
carismei sale, spunea ca, la inceput i-a aparut Ingerul ei Pazitor, Daniel, iar
Ingerul i-a anuntat ca : “Dumnezeu este aproape [ de tine ]”, pentru ca, dupa
aceea, adica ulterior, Tu, Dumnezeule Tata Ceresc sa i te adresezi Vassulei in
mod direct, adica Ti-ai facut aparitia concret si i-ai vorbit prin locutiuni
interioare.
Vassula spune ca pe Tine Dumnezeule Tata Ceresc,
ea nu te-a vazut deloc, decat te-a auzit.
Am mai scris mai sus, dar repet, si a mai spus ca
pe Ingerul ei pazitor Daniel si pe Isus, i-a vazut cu ochii sufletului, cu
ochii mintii, in franceza : “les yeux de l’âme”.
Si, revenind la faptul ca am fost impresionata de
preotul caruia Vassula i s-a adresat pentru a-i povesti faptul ca Dumnezeu
Tatal Ceresc comunica cu ea, si preotul nu a crezut-o.
Iata, cursul ( manualul ) de Teologie Dogmatica,
scrie negru pe alb, urmatoarele, citez :
“Daca, insa, adevaratul Dumnezeu, avand intre alte insusiri si pe cele
amintite, are totodata si
initiativa legaturii Lui cu noi, ca si permanentã grijã parinteasca fata de
noi, ne lumineaza mintea si ne sporeste puterile, ca,
descoperindu-ni-se, sa-L cunoastem si sa intretinem cum se cuvine legatura cu
El, stiind noi, tot de la
El, ca nu stã departe si nepasator fata de noi.
Dumnezeu “nu este departe de fiecare dintre noi, caci in El avem viatã, in
El ne miscãm si suntem” ( Fapte, 17, 27-28 ).”
Si ma gandesc ca acel preot nu citise Teologie Dogmatica, manualul meu este
de Teologie Dogmatica ortodoxa, dar nu de putine ori, dupa ce prezinta dogma
ortodoxa, face referire, si prezinta – desi mai pe scurt -, in paralel, si
dogma catolica.
Pesemne si in Teologia catolica, in manuale, expunerea este cam in acelasi
mod, adica se prezinta cititorului, studentului, elevului, dogma catolica, si
in paralel, dogma ortodoxa si / sau si alte dogme.
Pentru ca este dureros sa creada cineva, mai ales un preot, ca un om care
comunicã cu Dumnezeu, sufera de schizofrenie.
Cu alte cuvinte, dupa logica omeneasca – cel putin a unor oameni – iata,
vine un om si iti spune ca el comunica cu Dumnezeu, cel care aude, preot in
plus, conchide ca esti un nebun, un schizofrenic, intrucat esti un simplu
muritor si este imposibil ca Dumnezeu Tatal ceresc sa ti se adreseze tie
muritorului de rand, apoi, dupa un timp, omul, sau preotul se convinge ca esti
sanatos.
Eventual, ajunge la concluzia ca ai o carisma.
Deci iata cum, dupa logica omeneasca, daca nu e vorba de schizofrenie, e
vorba de carisma !
Ceea ce este dureros !
Acuma, in aceasta Rugaciune
scrisoare, am vrut sa Iti scriu cele de mai sus, pentru ca imi place sa stau cu
Tine, si imi place sa citesc religie, sa ma rog, sunt atatea Mesaje uneori,
incat sunt coplesita si nu stiu ce sa fac mai repede !
Ieri noapte Ti-am scris ca nu am primit cardul de sanatate, si nu l-am
primit, si ca am cartea de identitate expirata din, m-am uitat acum, din 12
noiembrie 2013, adica a expirat de ziua mea de nastere, in anul 2013.
Cu privire la cardul de sanatate, am cateva documente, eu le-am notat, pe computer,
sa am ceva material despre acest card si distribuirea lui, si un articol din
presa din Romania scria ca la 29 Ianuarie 2015 inca nu primisera toata
persoanele cardul de sanatate.
In alta ordine de idei, nu stiu daca am scris ieri noapte, calugaritele au
refuzat, o parte din ele, primirea acestui card.
Cred ca, se pare ca si alte persoane – calitatea lor, cine sunt ele, nu era
mentionat ! – au returnat cardul.
Intr-adevar, cardul a inceput sa fie distribuit, la usa sau prin Posta mai
ales, dar iata eu stiam si la usa, acasa, direct, de catre Postas, in anul
2014.
De la 1 Aprilie 2015, cardul de sanatate este obligatoriu.
Am impresia ca nu a fost prevazut cazul persoanelor care nu au medic de
familie si nu platesc asigurarile de sanatate.
Si acum, sa Iti arat Dumnezeule Tata Ceresc ce am notat eu cand a inceput
distribuirea cardului :
“Cardurile de sanatate in blocul R 4, din str.Drumul Taberei nr.57, scara
A, et. 2, sector 6
Septembrie – Octombrie 2014 : Istoria cardurilor de sanatate ale
cetatenilor Romaniei. Mod de inmanare, trimitere. Drumul Taberei 57, sector 6
Bucuresti, Romania
-
la
usa apartamentului 10 din str.Drumul Taberei nr.57, bloc R 4, scara A, et. 2,
sector 6, Bucuresti, Romania si la cutia postala a apartamentului 10 mentionat.
Luni, 29 Septembrie 2014 : Ora 11h00 dimineata, sau AM :
La usa noastra, a apartamentului 10 ( Drumul Taberei 57, sc.A ) :
Suna postasul – cel nou, probabil, intrucat nu era “Domnul Doru” postasul
care aducea pensia parintilor, si aceasta, de mai multi ani de zile – si ii
deschide usa tatal meu.
Postasul cel nou il intreaba pe tata unde sunt vecinii de pe palierul
etajului 2, Corina-Elena Popa, si domnul Boantã.
Ii explica lui tata, ca, daca vecinii nu isi primesc personal cardul de
sanatate, la usa, atunci ei vor pierde cardul.
Intrucat vor trebui sa mearga la Posta, si de acolo la Casa de Sanatate.
Concluzia Postasului celui nou este ca in acest caz, vecinii care nu sunt
acasa cand suna postasul pentru a le inmana cardul de sanatate – in toiul
zilei, cand, obisnuit oamenii sunt la serviciu ! – il vor pierde.
Marti, 30 Septembrie 2014 :
Nu avem apa calda, este oprita.
Miercuri, 1 Octombrie 2014 :
Dimineata, mama ma anunta ca “cei” de la internet,
RDS vor veni, insa nu precizeaza motivul sosirii acestora, candva intre orele
13h00-15h00 in aceeasi zi de miercuri 1 Octombrie 2014.
Intr-adevar, in aceeasi zi, intre 13h00 – 13h35,36
au sosit de la compania furnizoare de internet RDS 2 angajati, care au discutat
cu fratele meu, in timp ce eu ma aflam in baie la dus.
La 13h36 angajatii RDS au plecat de la noi din
casa.
Joi, 2 Octombrie 2014 :
Dimineata, ora 10h30 AM : la usa apartamentului nr.10, al nostru, din
Drumul Taberei 57, scara A, Postasul cel nou suna si ii deschide usa tatal meu,
caruia postasul ii spune ca a adus cardul de sanatate pentru domnul Gheorghita
( Nicolae ) vecinul de la etajul 5 ( de la apartamentul de 3 camere ).
Postasul cel nou insistã sa ii lase lui tata cardul de sanatate pentru
Gheorghita Nicolae, pentru ca acesta sa nu isi piarda cardul.
Tata nu se opune.
Dupa pranz, ora 14h40 : tata ii telefoneaza de pe telefonul nostru fix (
021 745 53 10 ) domnului Gheorghita Nicolae, in legatura cu cardul de sanatate
si ii spune chiar “Eu v-am telefonat... “
Vineri 3 Octombrie 2014 :
Dimineata ora 11h00 AM, la noi la usa apartamentului 10 soseste doctorita
Veronica Gheorghita, pentru cardul tatalui ei Gheorghita Nicolae, sa ia cardul
tatalui ei.
Joi, 9 Octombrie 2014 :
Dimineata, ora 10h45 AM : mama intra in casa, sosind de afara si spune ca
la cutia postala de la parterul blocului nostru R 4, la cutia noastra postala,
a apartamentului 10, au sosit cardurile de sanatate, ei ea enumera cardurile pe
care le-a gasit in cutie si le-a adus acasa, si anume : pentru fratele meu
Silviu Marcov, si mama ii da plicul cu al sau card, pentru Gheorghita Neculai,
pentru Gheorghita Lucica. Mama intrerupe aici enumerarea cardurilor din cutia
postala si spune ca : “Nu a sosit si cardul pentru Olivia [ adica pentru mine
insami ]. O sa ma duc, sa ma mai uit inca o data.”
Dupa aceea, am intrebat-o pe mama daca cardul de sanatate, acelasi card si
pentru aceeasi persoana fizica a fost inmanat o data de Postasul cel Nou la usa
apartamentului nostru, cand tata a deschis, iar postasul a insistat sa
primeasca tata cardul pentru vecinul Boanta si mai ales pentru vecinul
Gheorghita Nicolae, cu mentiunea ca, daca nu le primeste tata pentru a le
transmite acestor vecini ulterior, vecinii negasiti la domiciliu de postas, isi
vor pierde cardul.
Tata nu s-a opus.
In continuare, am intrebat-o pe mama daca acelasi card, pentru aceeasi
persoana, a sosit si la cutia postala.
In total, ar insemna ca acelasi card de sanatate pentru aceeasi persoana
fizica a sosit de 2 ori, odata adus la usa noastra de Postasul cel Nou si o
data trimis sau depus si gasit de mama in cutia noastra postala de la parterul
blocului R 4.
Mama mi-a raspuns : “Nu”, fara insa sa imi explice.
Apoi, l-am intrebat pe tata, care se pregatea sa se barbiereasca ( ceea ce
face rar intrucat sta mult in casa, fiind pensionar si in varsta ), daca
Postasul cel nou, “nu-i asa, ca ti-a dat tie cardul de sanatate pentru vecinul
Gheorghita Nicolae cand a venit la noi la usa ?”.
Tata nu a negat deloc.
A spus chiar ca “da”.
Intrebarea mea este : ( 1 ) De ce nu a sosit si cardul meu de sanatate al
Oliviei Maria Marcov ?
Si, de asemenea ( 2 ) Ce a insemnat vizita Postasului celui nou la noi la
usa, in 2 zile diferite, in legatura cu primirea de catre tatal meu, a
cardurilor vecinilor absenti de la domiciliu, Boanta si respectiv, Gheorghita
Nicolae ?
Si, inca ( 3 ) De cate ori a sosit un acelasi card de sanatate, pentru o
aceeasi persoana fizica in blocul nostru R 4 din str. Drumul Taberei 57, scara
A, etaj 2, sector 6, Bucuresti, Romania ?
Mai am o alta intrebare : ( 4 ) Despre mine, postasul cel nou nu a
intrebat, nici nu i-a dat lui tata cardul de sanatate, pentru ca tata sa mi-l
dea mie, nu era ingrijorat ca, in eventualitatea in care nu mi-l inmaneaza la
usa personal, as putea si eu sa pierd cardul, la fel ca vecinii nostru domnii
Boanta si Gheorghita Nicolae ?
Eu nici nu am fost mentionata deloc.
Nota : In aceasta dimineata, odata cu acele carduri de sanatate mentionate
mai sus, la cutia postala mama a gasit si plicul roz de la TELEKOM, reteaua de
telefonie fixa RomTelecom care ar fi fuzionat cu Cosmote ( o retea de telefonie
mobila ).”
Am notat si aceasta, tot despre faptul ca nu am primit cardul de sanatate,
le-am scris prietenilor si colegilor mei :
“Le Vendredi 21 novembre 2014 12h23, Olivia Marcov <...> a écrit :
ATASEZ FISIERUL CU POVESTIREA din sept -oct 2014 cand la usa a sunat
postasul sau un postas pentru a aduce personal cardurile de sanatate, care
ulterior, peste mai multe zile, au sosit la - sau sa scriu "SI LA" ? -
cutia postala din bloc de la parter.
In
total, ar rezulta ca au sosit de 2 ori.
Olivia
Le Vendredi 21 novembre 2014 12h15, Olivia Marcov <...> a écrit :
Salut !
Ieri in ziarul Libertatea cumparat de la chiosc de mama, tata mi-a semnalat
un articol despre cardurile de sanatate.
Articolul scrie ca pana la 15 Decembrie 2014, prin Posta, se vor expedia
cetatenilor cardurile de sanatate, si, cine nu isi primeste cardul nici pana /
la aceasta data, poate primi cardul sãu de la medicul de familie.
Bine, bine, dar daca ai medic de familie. Si daca nu ai medic de familie ?
Mi se pare revoltator, ciudat, dubios faptul ca la noi la usa
apartamentului a sosit un domn care a conversat cu tata, care a insistat pe
langa tata ca el sa primeasca cardul de sanatate adus la usa de acel domn,
pentru alti vecini care nu erau acasa la acea ora, dl Boanta vecin de palier cu
noi si dl Gheorghita de la et. 5.
A doua zi, sau in zilele imediat urmatoare, la cutia postala la noi in
bloc, de la parter, mama a spus ca au sosit 3 carduri de sanatate pentru Marcov
Magdalena, Nicolae si Silviu fratele meu. Insa nu si cardul meu.
Si sosise cred si pentru dl Gheorghita, stiu ca am scris atunci, am notat.
Va puteti explica, imagina asa ceva ?
Este incredibil ce traiesc in tara asta de spaima, de groaza, neroada si de
rea-credinta, mereu pusa pe fapte rele fata de oameni.
Olivia.”
[...]
“
Si un articol din presa despre cardul de sanatate,
l-am pastrat in computer, citez ziarul :
Aproape 50 000 de asiguraţi din Timiş nu au intrat în
posesia cardului de sănătate
Ligia HUŢU Jurnalist
TimpolisPublicat joi, 29 ianuarie 2015
Un
proiect de hotărâre de Guvern amână cu încă două luni obligativitatea
utilizării cardului electronic de sănătate. Proiectul îşi propune şi să ofere
soluţii pentru celelalte probleme cu care se confruntă autorităţile din sistem,
generate de obiecţiile de natură religioasă sau de conştiinţă invocate de unii
asiguraţi pentru a-şi argumenta refuzul de a utiliza cardurile electronice de
sănătate.
Mai mult de jumătate din carduri s-au întors la CJAS Timiş
Reprezentanţii Casei Judeţene de Asigurări de Sănătate
Timiş spun că pe adresa instituţiei nu a fost semnalată, de către medicii de
familie sau de către persoanele asigurate, nicio nemulţumire legată de iminenta
obligativitate, începând cu 1 aprilie, a utilizării cardului electronic
naţional de asigurări de sănătate. În pofida acestui fapt, din totalul
cardurilor electronice de sănătate care au fost distribuite prin Poşta
Română, 49.322 au fost returnate CJAS Timiş. În aceste condiţii, soluţia
identificată pentru distribuirea a 34.051 carduri de sănătate a fost plasarea
distribuţiei lor în sarcina medicilor de familie din judeţ, şi aceasta în ciuda
faptului că aceştia îşi manifestaseră iniţial refuzul, în baza unei hotărâri
luate în cadrul unei şedinţe a Societăţii Timiş de Medicina Familiei, care a
avut loc la jumătatea lunii decembrie 2014.
Acum, însă, CJAS transmite că cele peste 34.000 de
carduri au fost deja ridicate de către medicii de familie, în vederea
distribuirii lor, la prima prezentare a pacienţilor la medic în vederea
solicitării de servicii medicale.
CJAS Timiş îi mai rămâne de soluţionat problema altor
15.271 de carduri, care aparţin unor persoane asigurate, dar care nu figurează
pe listele niciunui medic de familie.
“Pentru a nu îngrădi accesul
asiguraţilor la servicii medicale, medicamente şi dispozitive medicale,
documentele utilizate până în prezent pentru dovedirea calităţii de asigurat
rămân valabile până în data de 31 martie”, precizează, în context,
reprezentanţii CJAS Timiş.
Consens asumat tardiv
Iniţial, medicii de familie din Timiş şi-au manifestat
refuzul de a se implica în distribuirea cardurilor naţionale de sănătate. “Medicii
de familie sunt medici şi nu distribuie carduri. Medicii de familie consultă
pacienţii, iar distribuirea afectează actul medical. Există un contract între
CNAS şi Poşta Română, deci nu intră în atribuţiile de medic şi nici în
contractul de furnizări de servicii medicale distribuirea cardurilor. Medicii
de familie sunt de acord să activeze cardurile ca orice furnizor de servicii
medicale. Cei mai mulţi dintre ei şi-au cumpărat cititoare. Mesajul către
pacienţi este că medicii de familie îi consultă ca şi până acum, cu sau fără
card primit. Pacientii care au carduri, dar nu au probleme medicale, să aştepte
până se limpezesc lucrurile”, se preciza într-un comunicat publicat
pe pagina de internet a Societăţii Timiş de Medicina Familiei.
Între timp, însă, CJAS Timiş pare să fi ajuns la o
înţelegere cu medicii de familie din judeţ. Am căutat să obţinem un punct de
vedere în acest sens de la preşedintele Societăţii Timiş de Medicina Familie
Claudia Iftode, însă până la închiderea ediţiei aceasta nu a putut fi
contactată telefonic.
Utilizarea cardului,
obligatorie de la 1 aprilie
Potrivit prevederilor cuprinse într-un recent proiect de
hotărâre de Guvern, utilizarea cardului electronic de sănătate la medicii de
familie, în spitale sau la farmacii, va deveni obligatorie începând nu cu 1
februarie, cum fusese preconizat iniţial, ci abia de la 1 aprilie, informează
Mediafax. Până atunci, asiguraţii vor mai putea prezenta, pe lângă cardul
naţional de sănătate, şi adeverinţele sau biletele de trimitere.
În baza aceluiaşi proiect de act normativ, se prevede că
serviciile medicale pentru situaţii de urgenţă medico-chirurgicală vor fi
acordate în baza actelor normative în vigoare. Persoanele asigurate cu vârsta
de peste 18 ani pentru care încă nu a fost emis cardul electronic pot beneficia
de servicii medicale tot în baza documentelor în vigoare, în urma verificării
calităţii de asigurat pe pagina de internet a CJAS de care aparţin. Şi aceasta
până la data la care asiguratul intră în posesia cardului (însă nu mai târziu
de 30 de zile de la data emiterii acestuia).
Pentru persoanele care refuză să utilizeze cardul
electronic de sănătate, din motive religioase sau de conştiinţă, legea prevede
posibilitatea folosirii unor adeverinţe care să le ateste calitatea de asigurat
şi a căror valabilitate este de trei luni. Ulterior, aceste adeverinţe trebuie
reînnoite. Adeverinţele sunt eliberate de CJAS de care aparţine asiguratul. Tot
acolo trebuie depusă şi o declaraţie pe proprie răspundere din care să rezulte
faptul că asiguratul refuză primirea cardului de sănătate şi, în cazul în care
documentul electronic a fost deja expediat, declaraţiei pe proprie răspundere a
asiguratului trebuie să îi fie anexat şi cardul electronic de sănătate emis.
Proiectul de hotărâre prevede şi obligativitatea
păstrării şi arhivării de către CJAS a cardurilor refuzate de către pacienţi,
precum şi posibilitatea de eliberare ulterioară a acestora, în baza unei
solicitări scrise din partea asiguraţilor care au refuzat iniţial să utilizeze
cardul electronic de sănătate. Acestora le este oferită posibilitatea de a-şi
reconsidera decizia şi de a depune cerere scrisă la CJAS de care aparţin, în
vederea ridicării documentului electronic.
În ceea ce priveşte cardurile naţionale deja emise, dar
care nu au fost distribuite şi care au fost predate de către operatorul de
servicii poştale caselor de asigurări de sănătate judeţene, acestea pot fi
recuperate de către asiguraţi, fie prin prezentarea lor la sediul CJAS de care
aparţin, fie de la medicul de familie pe lista căruia figurează înscris
asiguratul, la prima prezentare a acestuia în vederea acordării de servicii
medicale.
Cardurile de sănătate care nu vor fi distribuite
pacienţilor de către medicii de familie într-un interval de 12 luni de la
primirea acestora, vor fi returnate CJAS. În cazul în care acestea vor rămâne
nedistribuite, legea prevede arhivarea lor de către casele de sănătate, în
conformitate cu Legea Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, care prevede că, la
expirarea perioadei de arhivare stabilite de lege, să se procedeze la
distrugerea acestora. În situaţia în care cardul de sănătate este pierdut,
furat sau deteriorat, asiguratul va suporta contravaloarea eliberării unui
duplicat. Aceleaşi prevederi ale legii sunt valabile şi pentru situaţia în care
apar modificări ale datelor personale ale asiguratului sau în alte situaţii
justificate, la solicitarea asiguratului.
Sunt invocate temeri de
ordin religios
Introducerea obligativităţii privind utilizarea cardului
naţional electronic de asigurări de sănătate a stârnit de-a lungul timpului
numeroase polemici, multe dintre ele vizând modalităţile de asigurare a
confidenţialităţii datelor personale ale asiguratului, înscrise pe cardul
electronic de sănătate.
Rezerve serioase au fost semnalate, de asemenea, de către
reprezentanţii unor culte. Aceştia au invocat argumente de ordin religios şi
moral pentru a-şi argumenta refuzul de a utiliza cardul electronic de sănătate.
Printre motive s-a numărat şi faptul că pe CIP-ul cardurilor ar figura înscris
numărul 666.: “Binele dumneavostră nu este şi binele
nostru. Nu vrem card. Vrem alternative, adică adeverinţe fără cip. Card
înseamnă drac, iar cipul conţine cifra diavolului, 666. Nu vrem ca datele
noastre medicale să ajungă la oricine”, citează Mediafax declaraţia
unei persoane prezente la recenta întâlnire a organizaţiilor religioase cu
reprezentanţii CNAS.
O alte temere formulată a fost cea legată de menţionarea
pe card a acceptului privind acordul de donare de organe, context în care
reprezentanţii organizaţiilor religioase au precizat că se tem că, în urma
exprimării acestui acord, titularii de carduri ar putea deveni victime ale
traficului de organe.
Potrivit declaraţiilor preşedintelui CNAS, Vasile
Ciurchea, din datele autorităţilor rezultă că la nivel naţional sunt
doar 2.000 – 3.000 de români care refuză cardul. Şi a asigurat că va fi identificată
o alternativă pentru ei.
Patriarhia Română spune că BOR nu se opune introducerii
cardului de sănătate, dar susţine găsirea unei alternative pentru persoanele
care, din anumite raţiuni, refuză acest act.
Securitatea datelor
personale ale asiguraţilor, în sarcina STS şi a SRI
Potrivit informaţiilor
oficiale oferite de autorităţile din sistemul de sănătate, securitatea
suportului fizic pe care sunt găzduite informaţiile conţinute în SIUI (Sistemul
Informatic Unic Integrat, care este baza de date în care sunt stocate toate
datele medicale ale asiguraţilor din sistemul naţional de sănătate şi toate
informaţiile despre sistemul medical românesc) este asigurată, în baza unui
contract, de către STS. Tot într-o locaţie a
STS sunt găzduite şi serverele care aparţin CNAS pe care sunt stocate datele
din SIUI. În plus, securitatea datelor din SIUI mai este asigurată şi de către
SRI. Reprezentanţii celor două instituţii nu au, însă, acces nerestricţionat la
dosarul fiecărui pacient în parte, pentru că nu deţin datele complete de acces
la dosarul fiecărui pacient, asigură reprezentanţii CNAS. Iar pentru a putea
gestiona acest sistem complex de informaţii conţinute în SIUI, mai precizează
aceştia, directorul Direcţiei de Sisteme Informatice al CNAS a avut nevoie să
obţină certificat ORNISS.
Potrivit
HotNews, Direcţia Sisteme Informatice din cadrul CNAS deţine “cheia” SIUI,
directorul acestui serviciu, Mihai Bejat, fiind, potrivit declaraţiilor
preşedintelui CNAS, persoana care are acces şi care permite accesul în sistem
celor de la departamentele de audit şi control.
http://timpolis.ro/aproape-50-000-de-asigurati-din-timis-nu-au-intrat-in-posesia-cardului-de-sanatate/
“
VVVVVDumnezeule,
Tata Ceresc Sfant Vesnic Viu, Domnul Domnilor si Imparatul Imparatilor, Cel ce
erai, Cel ce Esti, Cel ce vii, Atotputernic, Omniprezent, Atotstiitor,
Atoateziditorule, Atoatecreatorule, Dumnezeule Bun Isuse Doamne, Te rog sa ma
ajuti, Te rog sa nu lasi Doamne, pentru ca nu inteleg de ce, dar concret,
oamenii chiar isi bat joc de mine, si nu tin cont de drepturile mele, fac ce
vor, si nu inteleg motivul, dar mai ales ma intreb sincer, daca sunt
responsabili, [...]
VVVVVDumnezeule
Tata Ceresc, Te iubesc mult si imi place sa Iti scriu si pentru ca stau cu Tine
si sunt mai aproape de Tine !VVVVV
VVVVVIsuse Doamne, Isusel, Te iubesc !VVVVV
VVVVVMaicuta Domnului Te iubesc,VVVVV
VVVVVPreasfanta, Sfanta Treime Te iubesc
mult VVVVV
Inchei aici Rugaciunea mea scrisoare.
Mai tarziu, am sa Iti scriu Dumnezeule Tata cum ma
mai simt si faptul ca Te iubesc !
VVVVV
Olivia-Maria
Marcov, joi 13 august 2015
13.08.2015
20:28:20, Bucuresti.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu