Noutati
despre viata si opera Maicii Tereza. Chemarile lui Isus pentru Maica Tereza (
Maica Tereza, Sfanta Iubirii )
“Fiicei, sorei si calugaritei Fericita Tereza, pentru
aniversarea centenarului nasterii sale, cu drag, parintele Lush Gjergji ”
Publicarea in
limba engleza, a cartii “Mother Teresa : Come Be My
Light”, de catre postulatorul cauzei de
beatificare, Parintele Brian Kolodiejchuk, carte care apoi a fost tiparita in
diferite alte limbi ( in italiana, “Madre Tereza, Sii
la mia luce. Gli scritti piu intimi della Santa di Calcutta” – “Maica Tereza
:Fii lumina mea. Scrierile cele mai personale ale Sfintei din Calcutta”, sub ingrijirea lui Brian Kolodiejchuk, Rizzoli, 2008 ),
a starnit reactii si interpretari dintre cele mai surprinzatoare si diferite,
ca de pilda curiozitatea, unele dubii, critici aspre, analize de orice fel,
pana la intrebarea absurda, daca Maica Tereza credea cu adevarat in Dumnezeu ;
atacuri la adresa ei, dar si la adresa Bisericii, din partea anumitor “cercuri”
anticrestine si antiecleziale...
De ce a fost
publicata aceasta carte ?
Intai de toate,
pentru a oferi o “imagine” necunoscuta a Maicii Tereza, din anii 1946-1950,
cand a primit din partea Sfantului Scaun, permisiunea definitiva de a pune
bazele unei noi Congregatii feminine, Misionarele Caritatii.
Din aceste
scrieri, in mare parte necunoscute publicului larg, descoperim cateva noutati
pe care le vom prezenta in continuare.
Pana la
publicarea acestei carti, se credea cã in timpul calatoriei cu trenul de la
Calcutta la Darjeeling, pe 10 septembrie 1946, Maica Tereza ar fi avut o lumina
interioara, sau un fel de viziune-aparitie.
Si eu am
intrebat-o de multe ori pe Maica Tereza, ce s-a
intamplat in timpul acelei “calatorii” care o scotea din manastirea Surorilor
din Loreto, pentru a se decide asupra celei de-a doua vocatii sau, asa cum
spunea ea, “chemare in chemare”.
Ea imi
raspundea mereu cu aceleasi cuvinte :
“Eram sigurã cã El
mã chemase, Mesajul era clar : trebuia sa ies din manastire ca sa-i ajut pe
saraci, traind cu ei si ca ei.
Aceasta era o
poruncã, o misiune, era ceva sigur.
Intelesesem ce trebuia sa fac, dar nu stiam cum !”
Acum stim cu
exactitate ce s-a intamplat in ziua aceea si mai tarziu, cand a avut cateva
viziuni si conversatii intime si spirituale cu Isus :
“A fost o chemare
in sanul vocatiei mele – isi amintea cu emotie Maica Tereza -, o a doua
chemare...
Stiam cã aceea era
vointa Sa si trebuia sa o urmez.
Nu era nicio
indoiala cã aceea fusese lucrarea Lui.”
Ea auzea cu
adevarat “glasul” lui Isus, si conversa in mod intim cu El...
Si “Glasul” nu
inceta sa o implore : “Vino ! Vino ! Du-mã in cocioabele saracilor. Vino, fii
lumina Mea !”
Invitatia lui
Isus era plina de incredere ; El se baza pe raspunsul ei.
Iatã ce-i
scria despre aceasta experienta, arhiepiscopului de Calcutta, Monseniorului
Fernando Périer :
“Intr-o zi, dupa
Sfanta Impartasanie, am auzit acelasi Glas intr-un mod foarte diferit :
“Vreau Surori indiene, victime ale iubirii Mele, care sa
fie Maria si Marta, care sa fie pe deplin unite cu Mine...
Nu : vocatia ta este sa iubesti, sa suferi si sa salvezi
suflete ; implinind aceste lucruri, vei realiza dorintele pe care Inima mea le
are fata de tine.
Aceasta este vocatia ta” ...
Maica Tereza
scria :
“Inca de la varsta
de cinci ani si jumatate, cand l-am primit pentru prima data pe Isus, a intrat
in mine iubirea pentru suflete.
A crescut in timp,
pana cand am venit in India, cu speranta de a salva multe suflete.
In acesti
optsprezece ani, am incercat sa traiesc doar conform vointei Sale ; mã mistui
de dorinta de a-L iubi, asa cum nu a mai fost iubit pana acum...”
Arhiepiscopul
F.Périer i-a raspuns astfel :
“Va fi nevoie de multã rugaciune din partea ta si din
partea mea, multa reflectie, o intensa meditatie inainte de a fi siguri de
drumul nostru prezent si viitor...
In iunie voi fi la Roma si, fara sa dau vreun nume, voi
supune cazul autoritatilor asteptand o eventuala incurajare din partea lor, sau
din contra...”
La Asansol,
Maica Tereza a inceput sa sufere de o ciudata “insomnie”, si sa faca Adoratie in
timpul noptii.
“Noapte dupa
noapte, somnul dispare si petrec acele ore cu dorinta arzatoare a venirii Lui.
Toate acestea au
inceput la Asansol, in februarie, si acum, in fiecare noapte, pentru o ora sau
doua ( am observat cã se intamplã intre orele douazeci si trei, si unu ),
aceeasi dorinta arzatoare izbucneste in somn.”
Parintelui sãu
spiritual, Celestin Van Exem, Maica Tereza ii scria aceste cuvinte :
“Stiti cã nu vreau
sa plec de la Loreto, nu am niciun motiv personal, niciunul...
Am venit in
India, doar cu speranta sa salvez multe suflete si sa dobandesc cununa
martiriului ; apostolatul pe care l-am desfasurat in acesti ani m-a ajutat
foarte mult sa-mi realizez aceasta dorinta.
Si acum, de un an,
El mi-a facut cunoscuta o altã Chemare in Chemare.
Aceasta a devenit
atat de puternica, atat de clarã la fiecare Sfantã Liturghie si Sfanta
Impartasanie !
Adesea ma minunez
de caile Sale... »
Prezentand
pentru prima data in mod deschis viziunile si “aparitiile” sale, Maica Tereza
le-a descris in 3 moduri :
( 1 ) In prima
viziune, era o multime mare de popoare, cu chipurile suferinde, sarace,
abandonate, care erau cuprinse de intuneric ; glasul lui Isus o chema :
“Vino ! Vino ! Du-ma in cocioabele saracilor.
Vino, fii lumina Mea !”
( 2 ) In cea
de-a doua viziune, era Isus “însotit de Fecioara Maria si de multimea celor
aflati in suferintã ; Fecioara Maria astepta un raspuns si ii spunea ei : “Du-i la Isus ! Poartã-l pe
Isus la ei.””
( 3 ) A treia
viziune cuprindea din nou multimea invaluita in intuneric ; si totusi Maica
Tereza o vedea bine, asa cum il vedea si pe Isus pe Cruce, si pe Fecioara
Maria.
De pe Cruce,
Isus ii spunea : “Eu ti-am cerut lucrul acesta. Ei ti l-au cerut ; si ea,
Mama Mea, ti l-a cerut.”
Apoi adãuga : “Ai sa refuzi sa faci asta
pentru Mine ?”
Fecioara Maria o ajuta sa dea raspunsul atat de dificil.
Aceastã cerere din partea lui Isus este legatã de promisiunea, sau de votul personal ( in albanezã “besa”, cuvant dat cu
juramant ) care trebuie sa fie respectat cu orice pret, si pe care Maica Tereza il facuse in 1942, cu permisiunea
confesorului sãu.
Votul consta in a nu refuza niciodata vointa lui Dumnezeu, chiar si cu
pretul vietii.
Din acest motiv dorea ea sa paraseasca cat mai degraba
comunitatea Surorilor din Loreto, pentru a urma “Glasul” si pentru a putea
realiza “a doua chemare” care o tulbura permanent, si nu-i dadea pace.
Extras din cartea “Maica
Tereza-Sfanta Iubirii”, de Lush Gjergji, Editura
Arhiepiscopiei Romano-Catolice, Bucuresti, 2010, www arcb.ro, titlul original “Madre Teresa-La Santa Dell’Amore”, Editrice
Velar, 2010 www velar.it
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu