Manastirea Sfantul Stelian, Ocrotitorul Copiilor ( pagina
sa de Facebook )
https://www.facebook.com/pg/manastireasfantulstelian/about/
Mission
Daruind vei dobândi!
Trecem pe
lânga copiii strazii în fiecare zi. Îi vedem cersind pe la colturi de strada, dormind
pe jos, lânga aburii calzi iesiti din gaurile de
canal, în cutii de carton, în parcuri.... Unora dintre noi le este mila, asa ca
le dam ceva..., dar sunt multi, prea multi, iar mânutele lor sunt totdeauna
întinse. Asa ca multi dintre noi, începem sa îi evitam, sa ne ferim de mirosul
de aurolac care îi înconjoara si de expresia de disperare din priviri. Încet,
învatam sa îi ignoram, sa ne prefacem ca nici nu exista!
Uneori ne este mai usor sa îi consideram pur si simplu "hoti" "aurolaci" "vagabonzi" "boschetari". O facem fara sa avem macar rabdarea sa întelegem CUM si DE CE au devenit "copii ai strazii". Este prea dureros sa ne gândim la saracie, la abuzurile pe care le-au suferit de mici, la lipsa dragostei si la viata de teroare care i-au împins pe strazi. Departe de problemele lor, alegem sa ignoram vina societatii, poate chiar vina noastra! În schimb îi condamnam, spunându-le ca nu merita ajutorul nostru, pentru ca le lipseste vointa de a face ceva cu vietile lor.
Din pacate, durerea lor nu dispare daca noi le întoarcem spatele, si nici daca îi judecam pentru o vina ce nu le apartine. Acesti copii îsi continua viata în acelasi fel, în canale întunecate sau în ghene de gunoi. Sunt învatati cu frigul, cu foamea, cu suferinta... Ca sa reziste miros aurolac, beau alcool, sau mai nou, consuma droguri. Ca sa faca rost de mâncare, cersesc, spala parbrize, fura, sau îsi vând trupurile. Fac tot ce pot pentru a supravietui!
"Lasati copiii sa vina la Mine ..."
Împlinirea totala a unui om, închegarea unei familii, au loc odata cu venirea pe lume a primului copil. Abia atunci omul se poate simti si el "creator", atunci îsi vede menirea îndeplinita. Din pacate, însa, uneori copiii îndura chinuri si umilinte îngrozitoare chiar de la proprii lor parinti. Si atunci când paharul suferintelor se umple peste masura, micutii îsi paresesc familia si pornesc încotro vad cu ochii, cât mai departe de casa în care au fost chinuiti.
Dorm pe unde apuca, prin canale, pe strazii, când se face frig se strâng pe lânga conductele de apa calda....
Ziua cersesc câte un codru de pâine, câte un banisor....
spala masini, ori fura ca sa aiba ce ce sa-si cumpere un crâmpei de "vis" îmbatându-se cu miros de aurolac, sa mai uite de necazuri, de zdrente si bube...., de suferinte......
Acesti copii nu au avut de ales!!!
Ei nu vor mila, ci dragostea noastra!
Ei vor sa îi vedem asa cum sunt: COPII ! Cu aceleasi drepturi ca toti copiii din lume! Au nevoie ca noua sa ne pese! Si sunt dispusi sa faca totul ca sa ne atraga atentia.
Nu putem schimba nimic fara ajutorul vostru!!!
TREBUIE sa va implicati, daca:
- va preocupa problemele societatii în care traiti sau în care lucrati,
- va identificati cu cauza noastra si vreti sa va asigurati ca se face ceva în aceasta privinta,
- vreti sa denonstrati ca sunteti un bun cetatean sau o companie careia îi pasa,
- dati dovada de dragoste si iubire crestineasca, suntem deschisi tuturor confesiunilor religioase !
DACA DORITI SA VA IMPLICATI, CONTACTATI-NE!
Persoană de contact : Ieromonah RAFAEL
Telefon :+4 0743393845,
Adresă de e-mail :
manastireasfantulstelian@yahoo.com
parintelerafael@yahoo.com
ieromonahrafael@yahoo.com
Yahoo Mess:
manastireasfantulstelian
parintelerafael
ieromonahrafael
Adresă Web (URL) :
http://manastireasfstelian.forumgratuit.ro/primul-forum-f1/daruind-vei-dobandi-t1.htm
http://www.hi5.com/manastireasfantulstelian
https://www.facebook.com/rafael.parintele
Preot: STARET: Ieromonah RAFAEL
Studiati si siteurile:
http://alexandru.00author.com
http://www.hi5.com/ipodiaconulalexandru
Noi vom pleca din aceasta lume... dar vor rămâne aici doar faptele noastre!
Eu vreau să construiesc o Mănăstire şi un Aşezământ destinat copiilor necajiti!
Oare credeţi că Hristos ne va întreba de cine am aparţinut?
"...Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut...." Ev. Matei cap.24, vers.31-46
Cu mare bucurie sufletească, vă facem cunoscut faptul căci cu ajutorul Bunului Dumnezeu, dorim să înăltăm o Mănăstire cu Hramul “Sfântul Stelian-Ocrotitorul copiilor”, dar avem nevoie şi de ajutorul credincioşilor.
Totodată, urmănd exemplul Sfântului Stelian, Sf. Nicolae, Sf. Vasile - care a fost şi întemeietorul Mănăstirilor şi a altora, dorim ca pe lângă Sfânta Mănăstire, să întemeiem şi un adăpost pentru copii orfani sau necăjiţi, deoarece în Sfânta Evanghelie de la Matei 18:3 ni se spune: "De nu vă veţi întoarce şi nu veţi fi precum pruncii, nu veţi intra în Împărăţia Cerurilor", deci vedem că, pruncii sunt modelul nostru de credinţă. Nu este pusă condiţia: până când pruncii nu vor deveni adulţi, ci exact opusul: până când adulţii nu vor redeveni ca pruncii, bineînţeles sub aspectul credinţei şi al bunătăţii, al nobleţii şi curăţeniei sufletului.... urmărind astfel mai multe scopuri Duhovniceşti, printre care: purtarea de grijă a unor suflete ce îşi pun nădejdea în Dumnezeu, atât a copiilor care vor fi crescuţi prin grija noastră, cât şi a tuturor creştinilor, creşterea şi educarea acestor copii în mod duhovnicesc, iar prin acest lucru dorim totodată să reânviorăm satul.
Doresc să ridic un aşezământ mănăstiresc destinat îngrjirii copiilor nevoiaşi.
Câtva timp în urmă faceam un apel de suflet pt. nişte copii sărmani rămaşi fără tată.
Primul apelul a avut un răsunet neaşteptat chiar şi printre românii aflaţi în alte ţări, fapt care m-a bucurat şi m-a încurajat să mă inham acum la un ideal mai mare:
Să înfiinţez acum un Aşezământ întreg destinat copiilor oropsiţi.
Un Aşezământ-Mănăstire în care aceştia vor fi îngrijiţi şi educaţi creştineşte. Mănăstirea Sfântul Stelian - Ocrotitorul copiilor, se va numi!
Haideţi fraţilor, să-i ajutăm fiecare după putinţele noastre, să sprijinim cu toţii această cauză nobilă.
Să-i ajutăm noi românii, ca să nu ni-i mai ia alţii, adoptându-i şi ducând-i prin cine ştie ce ţări străine încat să nu mai ştie cine şi ce sunt. Să-i ajutăm să crească cu vrednice în propria noastră ţară! Eu însumi consider că şi noi ortodocşii suntem în stare să avem grijă de proprii noştri copii, să nu mai ajungă în cămine ridicate de sectanţi. Căci după cum ştim cu toţii, Transilvania e cea mai înţesată cu asfel de aşazise "culte" cu bani, care momesc pe creştinii ortodocşi să meargă în aşazisele bisericile lor...
Nădajduiesc că în scurt timp aceşti copii sărmani să se bucure de un cămin şi de o educaţie creştinească.
Un om, cu Suflet bun, care vrea să rămână anonim, ne-a dăruit un teren ca să ne începem activitatea,
Dar problema este că oamenii din părţile acestea sunt bătrâni, puţini şi săraci.
De aceea apelăm la creştini din toate părţile, la bunăvoinţa şi dragostea creştinească pe care le au, şi îi rugăm, din suflet, să ne ajute să ne putem duce la împlinire lucrările grele la care ne-am apucat. Ne pot ajuta prin donaţii de: materiale de construcţii, bani, şi prin simplu fapt de a spune şi altora despre ţelul nostru.
Menţionez faptul că pentru a construi o Mănăstire trebuie o mulţime, de Dumuri. de Cereri, de Aprobări, de Acte, de Avize, de Proiecte, de Autorizaţii, care sunt foarte costisitoare.
Nu obligăm pe nimeni la nimic, noi doar ne rugăm la Dumnezeu, dar cum Dumnezeu nu ne poate trimite cele necesare din Cer. Trebuie să primim ajutor de la cei care se numesc ucenicii săi: de la preoţi şi credincioşii care îi slujesc cu adevărat.
Prima lecţie a iubirii constă în a nu solicita iubire, ci în a o darui. Fiţi dumneavoastră cel care dăruieşte. De regulă, oamenii fac invers. Chiar şi atunci când dăruiesc, o fac numai cu speranţa că iubirea lor le va fi returnată. Ei nu dăruiesc de bună voie, ci doar condiţionat. Ei dăruiesc dar privesc cu coada ochilor să vadă dacă primesc ceva înapoi. Ei nu cunosc legea naturală de funcţionare a iubirii. Este suficient să turnaţi, să vă revărsaţi, iar iubirea va veni. Şi chiar dacă nu vine, nu este nevoie să vă îngrijoraţi, căci adevaratul îndrăgostit ştie că a iubi înseamna a fi fericit. Daca iubirea vine înapoi, foarte bine, atunci fericirea va fi cu atat mai mare. Dar chiar dacă ea nu se întoarce înapoi, actul iubirii v-a facut fericiţi, de-a dreptul extatici, atunci de ce să mai fiţi îngrijoraţi în legatură cu întoarcerea ei?
''Dumnezeu nu-ţi va cere să spui ce suprafaţă are casa ta, dar îţi va cere numarul celor pe care i-ai primit în casa ta.
Dumnezeu nu-ţi va cere numarul hainelor din dulapul tău, dar îţi va cere numarul celor pe care i-ai îmbrăcat.
Dumnezeu nu-ţi va cere să-i spui cel mai mare venit pe care l-ai realizat, dar te va întreba dacă ţi-ai îndeplinit slujba după maximă ta capacitate.
Dumnezeu nu te va întreba câţi prieteni ai avut, dar te va întreba câtor oameni le-ai fost prieten.
Dumnezeu nu te va întreba despre vecinătatea în care ai trăit, dar te va întreba cum ţi-ai tratat vecinii.
Dumnezeu nu te va întreba despre culoarea pielii tale, dar te întreba despre culoarea caracterului tau.
Dumnezeu nu te va întreba de ce ţi-a luat asa de mult ca sa găseşti Salvarea, dar te va duce, plin de iubire în Ceruri şi nu la porţile Iadului.
Dacă doriţi să trăiţi experienţa de a fi iubiţi, atunci extindeţi energia iubirii asupra altcuiva. Lăsându-vă iubirea să curgă către alţii, prin legile magnetismului şi rezonanţei iubirea vă va răspunde şi se va întoarce la voi. Pentru a folosi aceste legi minunate, trebuie să vă extindeţi dincolo de propria voastra lume de credinţe, reacţii ţi dorinţe. Extinderea conştiinţei voastre pentru a-i ajuta pe alţii, ori de cate ori este posibil, nu privându-vă pe voi, ci într-un mod echilibrat, integrat, permite conştiinţei voastre individuale sş se extindă în marele întreg. Acest lucru are loc atunci când deveniţi conştienţi de ceea ce se manifestă peste tot în jurul vostru şi nu doar prin intermediul vostru. A vă trăi viaţa, punându-vă în serviciul vieţii, este un context complet diferit de cel al vieţii trăite doar pentru voi. Trairea vieţii voastre pentru viaţa, pentru exprimarea vieţii, pe măsură ce ea se manifestă prin voi şi prin alţii vă va conduce să faceţi alegeri pentru voi şi alegeri în cadrul interacţiunii voastre cu alţii, alegeri care afirmă viaţa, o îmbogăţesc, o preţuiesc şi consideră că toate celelalte fiinţe sunt sacre. Când cineva începe acest proces al trecerii către trăirea vieţii pentru binele vieţii însăşi, acea persoană pătrunde într-o mare grandioasă de posibilităţi, într-un ocean măreţ de oportunităţi. Viaţa devine mai bogată, mult mai implinită, deoarece, ea începe să vadă legatura dintre toate lucrurile şi marile puteri ale conştiinţei care se deplasează prin Univers. Punandu-vă în slujba vieţii, nu înseamnă să cedaţi din puterea voastră cuiva, nu înseamnă să aveţi grijă de cineva în detrimentul vostru, înseamna să fiţi conştienţi de legatura dintre toate lucrurile, să respectati toate fiinţele, astfel încât motivaţie pentru acţiunile voastre să nu fie doar scopul personal, ci binele tuturor. Toate lucrurile sunt relative, în funcţie de starea de conştiinţă prin care sunt percepute. Deci, ceea ce poate parea o situaţie negativă la un nivel de conştiinşă, poate, de fapt să fie trăit ca un lucru pozitiv într-o altă stare de conştiinşă. Pe masură ce începeţi, să vă aliniaţi cu evolutia vieţii însăşi, cu creşterea vieţii şi a conştiinţei, veţi fi ridicaţi într-un fel pe care nici nu vi-l imaginaţi, oportunităţile se deschid iar destinul vostru se schimbă, atunci când vă puneţi în slujba vieţii.
Dragi prieteni creştini, voi sunteţi cei care deţin cheile propriei voastre eliberări, propriei voastre iluminări, propriei voastre înălţări. Aceste chei sunt obţinute prin puterea conştienţei voastre, prin capacitatea pe care o aveţi de a face alegeri şi prin legea iubirii. Legea vă asigură că vi se va dezvălui orice lucru cu care rezonaţi şi atunci când conştiinţa voastră rezonează cu cel mai înalt aspect posibil, veţi trăi viaţa de o manieră divină, înălţată. Dacă vă trăiţi viaţa prin vibraţia conflictului şi a lăcomiei, a conştiinţei limitate, atunci veţi trăi experienţa vieţii ca pe un fel de iad. Toate aceste domenii şi planuri există simultan si pot fi activate de voi în orice moment al vieţii voastre, prin actul alegerii. Orice alegere faceţi să stiţi că sunteţi stăpâni pe voi înşivă şi că aveţi libertatea de a exprima acest lucru. Dragi creştini, cea mai înalta stare de conştienţă prin care putem fi percepuţi cu adevarat este iubirea. Nu este vorba despre o iubire care nu discerne, nu înseamna a iubi fără a fi conştient de acele lucruri ce sunt discordante, ci discernământul este folosit ca o parte importantă a conştienţei. Pur şi simplu, din acea vibraţie a iubirii existentă în voi, sunteţi în stare să percepeţi mai clar adevarata natură a lucrurilor.
Nimic pentru mine, - acesta a fost cuvântul pe care mi l-am impus toată viaţa. Nimic pentru mine. Acest lucru mi-a dat întotdeauna o mare bucurie. Lepădându-te de orice interese personale ai o mare linişte şi o mare bucurie. Egoismul şi invidia sunt două duhuri mai urâte decât orice duh, acestea aduc cea mai multă nelinişte pentru om. Mila şi iubirea sunt un balsam şi un izvor de mare bucurie şi de multă fericire. De la acestea am cules toată mângâierea si fericirea în viaţă. Acestea mi-au dat viaţă.
Aceasta este adevarata dragoste creştineasca: să ajuţi acolo unde trebuie, atunci când trebuie, fără a aştepta nimic în schimb pentru tine, dar vedem că:
De cele mai multe ori nu ne gândim decât la noi, la eul nostru, de multe ori când trecem pe lângă un sarac, pe lângă un copil sarman, etc., ...îi ignorăm, sau în mai rele cazuri îi facem vagabonzi, aurolaci sau multe alte jigniri...., Nu ne gândim deloc la soluţii!... nu ne gândim deloc la spusele Mântuitorului nostru Iisus Hristos : "...Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut...." Ev. Matei cap.24, vers.31-46, Trecem pe lângă ei , şi nu ne gândim că în chipul săracului, al cerşetorului, al micuţului copil, stă Mântuitorul Hristos, Care ne aşteaptă de fapt pe noi, ne aşteaptă faptele noastre, aşteaptă ca noi să venim şi să ne întoarcem la El, dar noi, noi aceşti oameni care ne mai numim şi creştini, ce facem?... facem asemenea oamenilor de acum peste 2000 de ani, Îl lăsăm în frig, Îl lăsăm afară....
Nu Îl primim în Sufletele noastre...
Aceşti oropsiti ai soartei aşteaptă mila noastră, dar mai mult nu aşteaptă aşa mult să primească din pungă sau din buzunar, aşteaptă să primească din inima noastră, din sufletul nostru, şi mult mai mult au nevoie chiar de păsarea noastră, de dragostea şi de afecţiunea noastră.....
Uneori ne este mai usor sa îi consideram pur si simplu "hoti" "aurolaci" "vagabonzi" "boschetari". O facem fara sa avem macar rabdarea sa întelegem CUM si DE CE au devenit "copii ai strazii". Este prea dureros sa ne gândim la saracie, la abuzurile pe care le-au suferit de mici, la lipsa dragostei si la viata de teroare care i-au împins pe strazi. Departe de problemele lor, alegem sa ignoram vina societatii, poate chiar vina noastra! În schimb îi condamnam, spunându-le ca nu merita ajutorul nostru, pentru ca le lipseste vointa de a face ceva cu vietile lor.
Din pacate, durerea lor nu dispare daca noi le întoarcem spatele, si nici daca îi judecam pentru o vina ce nu le apartine. Acesti copii îsi continua viata în acelasi fel, în canale întunecate sau în ghene de gunoi. Sunt învatati cu frigul, cu foamea, cu suferinta... Ca sa reziste miros aurolac, beau alcool, sau mai nou, consuma droguri. Ca sa faca rost de mâncare, cersesc, spala parbrize, fura, sau îsi vând trupurile. Fac tot ce pot pentru a supravietui!
"Lasati copiii sa vina la Mine ..."
Împlinirea totala a unui om, închegarea unei familii, au loc odata cu venirea pe lume a primului copil. Abia atunci omul se poate simti si el "creator", atunci îsi vede menirea îndeplinita. Din pacate, însa, uneori copiii îndura chinuri si umilinte îngrozitoare chiar de la proprii lor parinti. Si atunci când paharul suferintelor se umple peste masura, micutii îsi paresesc familia si pornesc încotro vad cu ochii, cât mai departe de casa în care au fost chinuiti.
Dorm pe unde apuca, prin canale, pe strazii, când se face frig se strâng pe lânga conductele de apa calda....
Ziua cersesc câte un codru de pâine, câte un banisor....
spala masini, ori fura ca sa aiba ce ce sa-si cumpere un crâmpei de "vis" îmbatându-se cu miros de aurolac, sa mai uite de necazuri, de zdrente si bube...., de suferinte......
Acesti copii nu au avut de ales!!!
Ei nu vor mila, ci dragostea noastra!
Ei vor sa îi vedem asa cum sunt: COPII ! Cu aceleasi drepturi ca toti copiii din lume! Au nevoie ca noua sa ne pese! Si sunt dispusi sa faca totul ca sa ne atraga atentia.
Nu putem schimba nimic fara ajutorul vostru!!!
TREBUIE sa va implicati, daca:
- va preocupa problemele societatii în care traiti sau în care lucrati,
- va identificati cu cauza noastra si vreti sa va asigurati ca se face ceva în aceasta privinta,
- vreti sa denonstrati ca sunteti un bun cetatean sau o companie careia îi pasa,
- dati dovada de dragoste si iubire crestineasca, suntem deschisi tuturor confesiunilor religioase !
DACA DORITI SA VA IMPLICATI, CONTACTATI-NE!
Persoană de contact : Ieromonah RAFAEL
Telefon :+4 0743393845,
Adresă de e-mail :
manastireasfantulstelian@yahoo.com
parintelerafael@yahoo.com
ieromonahrafael@yahoo.com
Yahoo Mess:
manastireasfantulstelian
parintelerafael
ieromonahrafael
Adresă Web (URL) :
http://manastireasfstelian.forumgratuit.ro/primul-forum-f1/daruind-vei-dobandi-t1.htm
http://www.hi5.com/manastireasfantulstelian
https://www.facebook.com/rafael.parintele
Preot: STARET: Ieromonah RAFAEL
Studiati si siteurile:
http://alexandru.00author.com
http://www.hi5.com/ipodiaconulalexandru
Noi vom pleca din aceasta lume... dar vor rămâne aici doar faptele noastre!
Eu vreau să construiesc o Mănăstire şi un Aşezământ destinat copiilor necajiti!
Oare credeţi că Hristos ne va întreba de cine am aparţinut?
"...Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut...." Ev. Matei cap.24, vers.31-46
Cu mare bucurie sufletească, vă facem cunoscut faptul căci cu ajutorul Bunului Dumnezeu, dorim să înăltăm o Mănăstire cu Hramul “Sfântul Stelian-Ocrotitorul copiilor”, dar avem nevoie şi de ajutorul credincioşilor.
Totodată, urmănd exemplul Sfântului Stelian, Sf. Nicolae, Sf. Vasile - care a fost şi întemeietorul Mănăstirilor şi a altora, dorim ca pe lângă Sfânta Mănăstire, să întemeiem şi un adăpost pentru copii orfani sau necăjiţi, deoarece în Sfânta Evanghelie de la Matei 18:3 ni se spune: "De nu vă veţi întoarce şi nu veţi fi precum pruncii, nu veţi intra în Împărăţia Cerurilor", deci vedem că, pruncii sunt modelul nostru de credinţă. Nu este pusă condiţia: până când pruncii nu vor deveni adulţi, ci exact opusul: până când adulţii nu vor redeveni ca pruncii, bineînţeles sub aspectul credinţei şi al bunătăţii, al nobleţii şi curăţeniei sufletului.... urmărind astfel mai multe scopuri Duhovniceşti, printre care: purtarea de grijă a unor suflete ce îşi pun nădejdea în Dumnezeu, atât a copiilor care vor fi crescuţi prin grija noastră, cât şi a tuturor creştinilor, creşterea şi educarea acestor copii în mod duhovnicesc, iar prin acest lucru dorim totodată să reânviorăm satul.
Doresc să ridic un aşezământ mănăstiresc destinat îngrjirii copiilor nevoiaşi.
Câtva timp în urmă faceam un apel de suflet pt. nişte copii sărmani rămaşi fără tată.
Primul apelul a avut un răsunet neaşteptat chiar şi printre românii aflaţi în alte ţări, fapt care m-a bucurat şi m-a încurajat să mă inham acum la un ideal mai mare:
Să înfiinţez acum un Aşezământ întreg destinat copiilor oropsiţi.
Un Aşezământ-Mănăstire în care aceştia vor fi îngrijiţi şi educaţi creştineşte. Mănăstirea Sfântul Stelian - Ocrotitorul copiilor, se va numi!
Haideţi fraţilor, să-i ajutăm fiecare după putinţele noastre, să sprijinim cu toţii această cauză nobilă.
Să-i ajutăm noi românii, ca să nu ni-i mai ia alţii, adoptându-i şi ducând-i prin cine ştie ce ţări străine încat să nu mai ştie cine şi ce sunt. Să-i ajutăm să crească cu vrednice în propria noastră ţară! Eu însumi consider că şi noi ortodocşii suntem în stare să avem grijă de proprii noştri copii, să nu mai ajungă în cămine ridicate de sectanţi. Căci după cum ştim cu toţii, Transilvania e cea mai înţesată cu asfel de aşazise "culte" cu bani, care momesc pe creştinii ortodocşi să meargă în aşazisele bisericile lor...
Nădajduiesc că în scurt timp aceşti copii sărmani să se bucure de un cămin şi de o educaţie creştinească.
Un om, cu Suflet bun, care vrea să rămână anonim, ne-a dăruit un teren ca să ne începem activitatea,
Dar problema este că oamenii din părţile acestea sunt bătrâni, puţini şi săraci.
De aceea apelăm la creştini din toate părţile, la bunăvoinţa şi dragostea creştinească pe care le au, şi îi rugăm, din suflet, să ne ajute să ne putem duce la împlinire lucrările grele la care ne-am apucat. Ne pot ajuta prin donaţii de: materiale de construcţii, bani, şi prin simplu fapt de a spune şi altora despre ţelul nostru.
Menţionez faptul că pentru a construi o Mănăstire trebuie o mulţime, de Dumuri. de Cereri, de Aprobări, de Acte, de Avize, de Proiecte, de Autorizaţii, care sunt foarte costisitoare.
Nu obligăm pe nimeni la nimic, noi doar ne rugăm la Dumnezeu, dar cum Dumnezeu nu ne poate trimite cele necesare din Cer. Trebuie să primim ajutor de la cei care se numesc ucenicii săi: de la preoţi şi credincioşii care îi slujesc cu adevărat.
Prima lecţie a iubirii constă în a nu solicita iubire, ci în a o darui. Fiţi dumneavoastră cel care dăruieşte. De regulă, oamenii fac invers. Chiar şi atunci când dăruiesc, o fac numai cu speranţa că iubirea lor le va fi returnată. Ei nu dăruiesc de bună voie, ci doar condiţionat. Ei dăruiesc dar privesc cu coada ochilor să vadă dacă primesc ceva înapoi. Ei nu cunosc legea naturală de funcţionare a iubirii. Este suficient să turnaţi, să vă revărsaţi, iar iubirea va veni. Şi chiar dacă nu vine, nu este nevoie să vă îngrijoraţi, căci adevaratul îndrăgostit ştie că a iubi înseamna a fi fericit. Daca iubirea vine înapoi, foarte bine, atunci fericirea va fi cu atat mai mare. Dar chiar dacă ea nu se întoarce înapoi, actul iubirii v-a facut fericiţi, de-a dreptul extatici, atunci de ce să mai fiţi îngrijoraţi în legatură cu întoarcerea ei?
''Dumnezeu nu-ţi va cere să spui ce suprafaţă are casa ta, dar îţi va cere numarul celor pe care i-ai primit în casa ta.
Dumnezeu nu-ţi va cere numarul hainelor din dulapul tău, dar îţi va cere numarul celor pe care i-ai îmbrăcat.
Dumnezeu nu-ţi va cere să-i spui cel mai mare venit pe care l-ai realizat, dar te va întreba dacă ţi-ai îndeplinit slujba după maximă ta capacitate.
Dumnezeu nu te va întreba câţi prieteni ai avut, dar te va întreba câtor oameni le-ai fost prieten.
Dumnezeu nu te va întreba despre vecinătatea în care ai trăit, dar te va întreba cum ţi-ai tratat vecinii.
Dumnezeu nu te va întreba despre culoarea pielii tale, dar te întreba despre culoarea caracterului tau.
Dumnezeu nu te va întreba de ce ţi-a luat asa de mult ca sa găseşti Salvarea, dar te va duce, plin de iubire în Ceruri şi nu la porţile Iadului.
Dacă doriţi să trăiţi experienţa de a fi iubiţi, atunci extindeţi energia iubirii asupra altcuiva. Lăsându-vă iubirea să curgă către alţii, prin legile magnetismului şi rezonanţei iubirea vă va răspunde şi se va întoarce la voi. Pentru a folosi aceste legi minunate, trebuie să vă extindeţi dincolo de propria voastra lume de credinţe, reacţii ţi dorinţe. Extinderea conştiinţei voastre pentru a-i ajuta pe alţii, ori de cate ori este posibil, nu privându-vă pe voi, ci într-un mod echilibrat, integrat, permite conştiinţei voastre individuale sş se extindă în marele întreg. Acest lucru are loc atunci când deveniţi conştienţi de ceea ce se manifestă peste tot în jurul vostru şi nu doar prin intermediul vostru. A vă trăi viaţa, punându-vă în serviciul vieţii, este un context complet diferit de cel al vieţii trăite doar pentru voi. Trairea vieţii voastre pentru viaţa, pentru exprimarea vieţii, pe măsură ce ea se manifestă prin voi şi prin alţii vă va conduce să faceţi alegeri pentru voi şi alegeri în cadrul interacţiunii voastre cu alţii, alegeri care afirmă viaţa, o îmbogăţesc, o preţuiesc şi consideră că toate celelalte fiinţe sunt sacre. Când cineva începe acest proces al trecerii către trăirea vieţii pentru binele vieţii însăşi, acea persoană pătrunde într-o mare grandioasă de posibilităţi, într-un ocean măreţ de oportunităţi. Viaţa devine mai bogată, mult mai implinită, deoarece, ea începe să vadă legatura dintre toate lucrurile şi marile puteri ale conştiinţei care se deplasează prin Univers. Punandu-vă în slujba vieţii, nu înseamnă să cedaţi din puterea voastră cuiva, nu înseamnă să aveţi grijă de cineva în detrimentul vostru, înseamna să fiţi conştienţi de legatura dintre toate lucrurile, să respectati toate fiinţele, astfel încât motivaţie pentru acţiunile voastre să nu fie doar scopul personal, ci binele tuturor. Toate lucrurile sunt relative, în funcţie de starea de conştiinţă prin care sunt percepute. Deci, ceea ce poate parea o situaţie negativă la un nivel de conştiinşă, poate, de fapt să fie trăit ca un lucru pozitiv într-o altă stare de conştiinşă. Pe masură ce începeţi, să vă aliniaţi cu evolutia vieţii însăşi, cu creşterea vieţii şi a conştiinţei, veţi fi ridicaţi într-un fel pe care nici nu vi-l imaginaţi, oportunităţile se deschid iar destinul vostru se schimbă, atunci când vă puneţi în slujba vieţii.
Dragi prieteni creştini, voi sunteţi cei care deţin cheile propriei voastre eliberări, propriei voastre iluminări, propriei voastre înălţări. Aceste chei sunt obţinute prin puterea conştienţei voastre, prin capacitatea pe care o aveţi de a face alegeri şi prin legea iubirii. Legea vă asigură că vi se va dezvălui orice lucru cu care rezonaţi şi atunci când conştiinţa voastră rezonează cu cel mai înalt aspect posibil, veţi trăi viaţa de o manieră divină, înălţată. Dacă vă trăiţi viaţa prin vibraţia conflictului şi a lăcomiei, a conştiinţei limitate, atunci veţi trăi experienţa vieţii ca pe un fel de iad. Toate aceste domenii şi planuri există simultan si pot fi activate de voi în orice moment al vieţii voastre, prin actul alegerii. Orice alegere faceţi să stiţi că sunteţi stăpâni pe voi înşivă şi că aveţi libertatea de a exprima acest lucru. Dragi creştini, cea mai înalta stare de conştienţă prin care putem fi percepuţi cu adevarat este iubirea. Nu este vorba despre o iubire care nu discerne, nu înseamna a iubi fără a fi conştient de acele lucruri ce sunt discordante, ci discernământul este folosit ca o parte importantă a conştienţei. Pur şi simplu, din acea vibraţie a iubirii existentă în voi, sunteţi în stare să percepeţi mai clar adevarata natură a lucrurilor.
Nimic pentru mine, - acesta a fost cuvântul pe care mi l-am impus toată viaţa. Nimic pentru mine. Acest lucru mi-a dat întotdeauna o mare bucurie. Lepădându-te de orice interese personale ai o mare linişte şi o mare bucurie. Egoismul şi invidia sunt două duhuri mai urâte decât orice duh, acestea aduc cea mai multă nelinişte pentru om. Mila şi iubirea sunt un balsam şi un izvor de mare bucurie şi de multă fericire. De la acestea am cules toată mângâierea si fericirea în viaţă. Acestea mi-au dat viaţă.
Aceasta este adevarata dragoste creştineasca: să ajuţi acolo unde trebuie, atunci când trebuie, fără a aştepta nimic în schimb pentru tine, dar vedem că:
De cele mai multe ori nu ne gândim decât la noi, la eul nostru, de multe ori când trecem pe lângă un sarac, pe lângă un copil sarman, etc., ...îi ignorăm, sau în mai rele cazuri îi facem vagabonzi, aurolaci sau multe alte jigniri...., Nu ne gândim deloc la soluţii!... nu ne gândim deloc la spusele Mântuitorului nostru Iisus Hristos : "...Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei: Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintr-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut...." Ev. Matei cap.24, vers.31-46, Trecem pe lângă ei , şi nu ne gândim că în chipul săracului, al cerşetorului, al micuţului copil, stă Mântuitorul Hristos, Care ne aşteaptă de fapt pe noi, ne aşteaptă faptele noastre, aşteaptă ca noi să venim şi să ne întoarcem la El, dar noi, noi aceşti oameni care ne mai numim şi creştini, ce facem?... facem asemenea oamenilor de acum peste 2000 de ani, Îl lăsăm în frig, Îl lăsăm afară....
Nu Îl primim în Sufletele noastre...
Aceşti oropsiti ai soartei aşteaptă mila noastră, dar mai mult nu aşteaptă aşa mult să primească din pungă sau din buzunar, aşteaptă să primească din inima noastră, din sufletul nostru, şi mult mai mult au nevoie chiar de păsarea noastră, de dragostea şi de afecţiunea noastră.....
Dar de cele mai multe ori, atunci
când încercăm să punem început bun în viaţa noastră, vine cel rău şi insuflă în
gândul nostru sau al altora, tot felul de cugetări deşarte, şi încearca pe
toate căile să ne împiedice la realizarea faptelor bune....
Credinţa fără fapte este moartă, aşa precum o pasare nu poate zbura cu o aripă, aşa şi sufletul nostru are nevoie de credinţă şi fapte bune, spre a putea să se înalte spre Dumnezeu care La creat.
De aceea, să facem fapte bune, care şi pe noi ne mântuiesc, şi celorlalţi le sunt de folos. Iar una din cele mai importante fapte bune este milostenia, care ajută, întăreşte şi dă viaţă rugăciunii, postului şi oricărei altei virtuţi. La ce îţi foloseşte postul dacă eşti un om fără milă? La ce-ţi foloseşte rugăciunea, dacă nu iubeşti? La ce îţi foloseşte să ai trupul curat, dacă inima ta este de piatră? De aceea, nevoinţele noastre sunt primite de Dumnezeu atunci când sunt însoţite de milostenie. Frica de Dumnezeu este paza libertăţii, iar frica de lume este uşa robiei. Credinţa face totul posibil; dragostea face totul mai usor. Păcatul ne urâţeşte, ne murdăreşte sufletul. Şi de fiecare dată ne urâţeşte şi trupul,chiar dacă nu ne dăm seama…Orice păcătos, dacă nu ar păcătui, ar fi şi mai frumos. Pentru că frumuseţea sufletească i s-ar răsfrânge pe chip. Asta o vezi cel mai bine privind oamenii care intră la spovedanie. E adevărat că pentru unii spovedania e o formalitate, care nu îi schimbă. Asta pentru că vin să se spovedească fără să vrea să renunţe la păcat, sau fără să fie conştienţi de păcatele lor. Dar pe toţi cei care se spovedesc cu zdrobire de inimă spovedania îi face mai frumoşi.
Mântuitorul nostru Iisus Hristos ne cere ca sufletele noastre să fie îndreptate pururea spre bine, tot aşa cum sfintele altare stau pururea spre răsărit. Ne cere să lepădăm răul înapoia noastră, să-l dăm pradă uitării, în umbra şi întunericul trecutului; astfel încât în fiecare clipă şi în fiecare zi să putem să ne întindem mereu cu sufletul şi cu trupul numai spre bine, să dorim numai binele, să vorbim doar despre bine, să facem doar binele.Să ne rugăm toţi Bunului Dumnezeu să ne înveţe pe noi să ne întoarcem de la rău şi să facem binele pentru dragostea Slavei Sale şi a mântuirii noastre.
Viaţa noastra este o luptă. Dacă cazi în înşelaciune, mergi repede la Duhovnicul tău şi spune-i tot, pentru ca parintele să-şi pună epitrahilul pe capul tau. Crede atunci că te-ai vindecat şi că demonul pe care l-ai primit prin greşeala ta s-a îndepartat. Dacă însă nu te căieşti, nu te vei îndrepta până la mormânt. Duhurile rele intra şi ies din trupul nostru. Când omul se mânie, demonul intra în el, dar când se umileţte demonul iese din el.
Ştiţi ce s-ar întâmpla dacă Hristos ar umbla astăzi prin lume?... Probabil că L-ar interna într-un spital de nebuni şi L-ar droga cu tot felul de medicamente. Lumea L-ar răstigni şi acum la fel cum a făcut-o acum două mii de ani... Spunem că trăim într-o societate creştină, dar de fapt nu este adevărat; trăim într-o societate care este mult mai păgână, mai urâtoare de Hristos decât lumea în care a trăit odinioară Hristos.
Iată de ce suntem din ce în ce mai slabi, pe când vrăşmaşul nostru, diavolul, este din ce în ce mai puternic. În loc să lucrăm împreună cu dragoste frăţească împotriva răului, luptăm unul cu celălalt. Să dea bunul Dumnezeu ca prin Harul Său, să alungăm din inimile noastre ura drăcească şi să dobândim dragostea cea binecuvântată. Să ne iubim unul pe altul, pentru că dragostea este de la Dumnezeu şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu şi cunoaşte pe Dumnezeu. Cel ce nu iubeşte n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire (1 Ioan 4, 7-8 ). Există firi atât de armonioase, înzestrate de Dumnezeu cu atâta frumuseţe, încât ţi se pare absurd până şi gândul că ar putea vreodată să se schimbe în rău, să se degradeze....
Niciodată să nu părăseşti un prieten vechi. Niciodată nu vei găsi unul care să-l poată înlocui. Prietenia este ca vinul . Devine mai bună pe masură ce vechimea îi este mai mare.
Vreţi să fiţi fericiţi pentru un moment? Răzbunaţi-vă.
Vreţi să fiţi fericiţi pentru totdeauna?
Iertaţi....Iertarea înseamnă a te ridica mai presus decât cei ce te-au insultat.....Iertarea este o virtute creştină......Iertarea este mireasma pe care violeta o lasă pe călcâiul care a strivit-o.
Ai curaj pentru marile supărări din viaţă şi răbdare pentru cele mici; după ce ţi-ai terminat cu bine treburile zilnice dormi liniştit. Dumnezeu este treaz.
Cel mai bun mod de a te înveseli este să încerci să înveseleşti pe altcineva.
Unele lucruri sunt mai simple decât par, iar altele, mai complicate decât sunt la prima vedere.
Credinta crestina este darul lui Dumnezeu in puterea caruia primim ca adevaruri sigure tot ce a descoperit Dumnezeu si ne invata Biserica.
Credinta este, pe de o parte, lucrarea harului divin, iar, pe de alta parte, este (si) un merit al omului, caci crede numai cine voieste.
Ea este absolut necesara pentru mantuire. De aceea, Domnul Iisus Hristos porunceste ucenicilor, inante de inaltare: "Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura. Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui; iar cel ce nu va crede, se va osandi" (Marcu 16,16).
Este o credinta cunoscatoare si o credinta lucratoare. Credinta cunoscatoare este asemanata de Sfintii Parinti cu "frunzele pomilor", iar credinta lucratoare cu "roadele". Credinta lucratoare angajeaza, deci, si trupul in procesul de mantuire si se traduce in viata prin faptele credintei.
Daca lipsesc faptele credintei, credinta cunoscatoare nu are nici o valoare.
Deci, nu este de ajuns sa crezi ca exista Dumnezeu si sa cunosti multe despre Dumnezeu, ci trebuie sa traiesti dupa voia Lui, implinindu-i poruncile.
Sfantul Iacov spune: "Dar va zice cineva: Tu ai credinta, iar eu am fapte; arata-mi credinta ta fara fapte si eu iti voi arata, din faptele mele, credinta mea. Tu crezi ca unul este Dumnezeu ? Bine faci, dar si demonii cred si se cutremura. Vrei insa sa intelegi, omule nesocotit, ca credinta fara de fapte moarta este ?" (Iacov 2, 18-20).
Adevarul mantuitor a fost descoperit oamenilor de Dumnezeu prin dreptii, patriarhii si profetii Vechiului Testament, iar in chip desavarsit prin Fiul lui Dumnezeu intrupat - Mantuitorul Iisus Hristos, si se pastreaza in Biserica.
Prin descoperirea dumnezeiasca, omul a aflat despre realitatile din lumea spirituala, care nu pot fi cunoscute si cercetate de ratiunea omeneasca.
Astfel, omului i s-a descoperit ca dupa moarte il asteapta viata vesnica si ca Dumnezeu, Unul in fiinta dar intreit in Persoane, este Creatorul cerului si al pamantului.
Din lumea creata mai fac parte: ingerii si demonii, iar undeva, unde numai Dumnezeu stie, exista un loc de fericire eterna, numit rai, si un loc de osanda si nefericire eterna, numit iad.
Despre Dumnezeu, ingeri, demoni, rai, iad, suflet, etc., omul cunoaste cu adevarat doar cate i s-a descoperit.
Iar cunoasterea si intelegerea realitatilor spirituale se face prin credinta, asa cum realitatile materiale, fizice, sunt cercetate si analizate prin ratiune. Ratiunea este, deci, pentru lucrurile materiale, iar credinta este calea de cunoastere a celor spirituale. Si ratiunea si credinta sunt date omului de Dumnezeu. Ele nu se exclud. De aceea, antagonism intre adevarata stiinta si adevarata religie este numai in mintea unor oameni "fara Dumnezeu", nu si in realitate.
Celor care vorbesc de incompatibilitatea dintre stiinta si credinta, savantul Pierre Duhen, profesor la Facultatea de Stiinte din Bordeaux, intre 1895 si 1916, le striga cu indignare: "Minciuna! Minciuna in domeniul logicei, minciuna in domeniul istoriei. Invatamantul care pretinde sa stabileasca ireductibil antagonism intre spiritul stiintific si spiritul crestin, este minciuna cea mai mare, cea mai indrazneata din cate au incercat vreodata sa insele pe oameni". Si el continua astfel: "Cred din tot sufletul in adevarurile pe care le Dumnezeu ni le-a revelat si ni le propovaduieste prin Biserica Sa. Niciodata nu mi-am ascuns credinta si nadajduiesc din adancul inimii, ca Acela de la care o am ma va pazi ca sa rosesc vreodata de ea.".
Ratiunea si credinta se intrepatrund si se completeaza atat in cercetarea celor materiale, cat si in cercetarea celor spirituale.
Caci asa cum sunt lucrurile materiale, unde predomina cunoasterea rationala, trebuie sa si crezi in cei de langa tine, in cunostintele si descoperirile lor, tot astfel si in cele spirituale, unde prioritate are credinta, trebuie sa intelegi, cat este posibil, si cu mintea cele spirituale, care sunt suprarationale si supralogice, si nu irationale si ilogice.
Descoperirea lui Dumnezeu se mai numeste Revelatie si poate fi primita de om, in mod deosebit, prin credinta, dar si prin ratiunea iluminata de credinta.
Domnul si Mantuitorul nostru, Iisus Hristos, Dumnezeu, intrebat fiind cu gand ispititor de catre un fariseu, care este porunca cea mai mare din Lege, a raspuns: "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau, cu tot sufletul tau, cu toata inima ta si cu tot cugetul tau. Aceasta este marea si intaia porunca. lar a doua, la fel ca aceasta: Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti. In aceste doua porunci se cuprind toata Legea si Proorocii." (Matei 22,37-40) .
Oare de ce Iisus Hristos Dumnezeu, mai presus de orice, cere tuturor iubire? Numai iubire. Pentru ca, numai iubirea este de la El. Ura e a satanei. Sa ne amintim, iubitii mei, cate a indurat El, Fiul lui Dumnezeu, pe pamant din momentul aratarii Lui ca Dumnezeu si pana la vremea Sfintei Rastigniri. Numai pe Drumul Cruci cate ocareli si cate umilinte, cate palmuiri si scuipari, cate lovituri cu pumnii si cu picioarele, cu pietre si cu bate a primit de la poporul, care numai cu o saptamana inainte, la vremea Intrarii Domnului in lerusalim, la Duminica Floriilor, il aclama, strigand: "Dumnezeu este Domnul si S-a aratat noua! Bine este cuvantat Cel ce vine intru Numele Domnului" ! S-a oprit Iisus Hristos Dumnezeu, sa riposteze la vreun nememic sau macar sa-l intrebe de ce Il loveste? Nu, iubitii mei, caci Fiul lui Dumnezeu tocmai de aceea a venit pe pamant, sa aseze in locul urii iubirea, opunand rautatii bunatatea. Astfel, Iisus Hristos Dumnezeu a aratat poteca cea stramta catre imparatie. In loc de ura Dulcele Iisus a aratat iubire, si astfel l-a invins pe diavol. Oare ce-ai fi facut tu, iubite frate, pe un drum ca acela, pe care Hristos isi purta Crucea in spate? Sa-ti spun eu: Te-ai fi apucat la bataie si ai fi schimbat cu ei picioare, pumni, scuipaturi si injuraturi, sfarsind prin schilodeala sau moarte. Acela care intra in hora cu diavolii si uneltele lor, prin acestea sfarseste! Mereu vine la mine cate unul, care a cazut in pacatul urii si al violentei si zice: "Cum, parinte, sa fi suportat atata umilinta?" Auziti iubitii mei? El, omul nu poate indura. Eheee! De ar fi citit Sfanta Evanghelie, poate s-ar fi intrebat si ar fi zis: "Pai daca El, Dumnezeu a rabdat si a indurat atata bataie si umilinta, cum eu, om si nimic inaintea Lui, nu pot sa indur nici cea mai mica ofensa si repede ma aprind la riposta? si i-am spus acestuia, iubitii mei, ca un duh rau il stapaneste, duhul urii si al mandriei, care l-a dus la tribunal si apoi il va duce dupa gratii, caci l-a inselat satana. Si el in loc sa aseze iubirea inaintea urii, a asezat tot ura, si acum necazul este pe el cat carul. Caci voi credeti ca, numai asa, de florile marului, a grait Hristos: "Sa nu stati impotriva celui rau; iar cui te loveste peste obrazul cel drept, intoarce-i si pe celalalt. Celui ce voieste sa se judece cu tine si sa-ti ia haina, lasa-i si camasa. lar de te va sili cineva sa mergi o mila, mergi cu el doua. Celui care cere de la tine, da-i; si de la cel ce voieste sa se imprumute la tine, nu intoarce fata ta. (...) Iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc." (Matei 5, 39-44) . Auziti, iubitii mei? Rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc, caci numai asa invingeti raul demonic si rezistati ispitei, venind cu iubirea inaintea urii si raului, cu care diavolul va incearca. Si numai asa Duhul Sfant va pogora peste voi, si va veti face lacas al Sfintei Treimi, si Iisus Hristos Dumnezeu va va iubi pe voi, caci si voi il iubiti pe El, respectandu-I poruncile. "Cel ce are poruncile Mele si le pazeste, acesta este care Ma iubeste; iar cel ce Ma iubeste pe Mine, va fi iubit de Tatal meu, si-l voi iubi si Eu si ma voi arata lui. (...) Daca Ma iubeste cineva, va pazi cuvantul Meu, si Tatal Meu il va iubi, si vom veni la el, si vom face lacas la el. Cel ce nu Ma iubeste, nu pazeste cuvintele Mele." (Ioan 14-21, 23,24) .
Iubitii mei, oare credeti, ca nu ar fi fost la indemana lui Hristos, sa-i striveasca pe cei ce-L umileau si-L batjocoreau sau sa alunge cu puterea-I pe diavolul care-L ispitea, aratandu-i neputinta trupului omenesc ( "De esti Tu Fiul lui Dumnezeu, zi ca pietrele acestea sa se prefaca in paini" - Matei 4, 3) , impingandu-L catre omeneasca slava desarta ( "Daca Tu esti Fiul lui Dumnezeu, arunca-Te in jos, ca scris este: Ingerilor Sai va porunci pentru Tine si Te vor ridica pe maini, ca nu cumva sa izbesti de piatra piciorul Tau" - Matei 4,6) , incercandu-L si cu ispitirea de Dumnezeu? Si asa cum minunat scria Sfantul Maxim Marturisitorul "Neputand vrajmasul sa-L faca pe Domnul sa calce porunca iubirii de Dumnezeu, prin cele ce I le-a fagaduit in pustie, s-a straduit pe urma, dupa ce El a venit in lume, cu ajutorul nelegiuitilor iudei, sa-L faca sa calce porunca iubirii de oameni." Adica, tot ce I-au facut necredinciosii, doar doar sa-L faca sa raspunda ticalosiei si urii lor prin urgie si forta, adica prin neiubirea de oameni. si de ar fi fost asa, Hristos ar fi cazut din dragostea Tatalui si El insusi ar fi calcat prima porunca a Legii. Si lumea nu ar mai fi aflat ca diavolul este infrant de iubirea de Dumnezeu (urmandu-i lui Hristos neabatut poruncile) si de iubirea de oameni. Doar asa iubirea invinge ura, caci nu exista cetate oricat de intarita a raului, ale carei porti sa nu se naruiasca inaintea iubirii de Dumnezeu si inaintea iubirii de oameni. De aceea in Epistola 1 catre Corinteni scria Sfantul Apostol Pavel: "De-asi grai in limbile oamenilor si ale Ingerilor, iar dragoste nu am, facutu-m-am arama sunatoare si chimval rasunator. Si de-as avea darul proorociei, si tainele toate le-as cunoaste, si orice stiinta, si de-as avea atata credinta incat sa mut si muntii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. Si de-as imparti toata avutia mea si de as da trupul meu ca sa fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseste. Dragostea indelung rabda, dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste, nu se lauda, nu se trufeste. Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar. Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le rabda. Dragostea nu cade niciodata" (13, 1 -8 ) . Cine a fost mai hulit si mai batjocorit decat Iisus Hristos Dumnezeu? Si cu toate acestea, El niciodata nu a ripostat si nici macar nu a intrebat de ce. Nu a intrebat, pentru ca stia, ca prigonitorii sunt uneltele diavolului, sarmani care nu mai stiau ce fac si imbatati de rautatea demonilor, strigau cu totii: "Rastigneste-L! Rastigneste-L!" Pentru acest motiv porunca lui Hristos data noua, este sa iubim pe vrajmasii nostri. lubitii mei, sa luam invatatura de la Hristos, Care, la vremea cumplitei Sale batjocoriri si umiliri, nu numai ca nu a raspuns la rau cu rau, ci S-a rugat Tatalui Ceresc, rugandu-L sa-i ierte pe cei ce-L omorau: "Iarta-i, Doamne, ca nu stiu ce fac. Nu le socoti lor, Doamne, pacatul acesta." Deci, nici noi nu trebuie sa ne razbunam pe cei ce ne fac rau, ci in primul rand trebuie sa-i compatimim, si sa ne rugam pentru binele si ajutorul lor.
Iubitii mei, putini stiu ca, cel ce iubeste pe vrajmasii sai si se roaga pentru ei, curand va primi pogorarea Duhului Sfant si va cunoaste iubirea lui Dumnezeu pentru el. Nu Domnul ne-a dat porunca, sa-L iubim pe Dumnezeu din toata inima, din tot cugetul si din tot sufletul, iar pe aproapele nostru ca pe noi insine? Domnul da harul Sau celui ce se roaga pentru vrajmasii lui ca pentru sine insusi. Domnul a dat porunca noua sa iubim pe vrajmasii nostri, ca si noi sa fim ca El. Caci Dansul ne iubeste pe toti si ne primeste cu dragoste, fara sa ne faca reprosuri, asa cum in Sfanta Evanghelie tatal l-a primit pe fiul sau cel risipitor, nu numai nefacandu-i nici un repros, ba mai mult, punandu-i inel scump in deget, haina noua pe el si incaltaminte curata in picioare, si punand sa se taie vitel gras, ca el sa petreaca si sa se bucure. Din iubire pentru noi Domnul S-a pogorat pe pamant, sa ne invete iubirea de Dumnezeu si de aproapele nostru. De aceea Sfantul Mare Apostol si Evanghelist Ioan la intaia sa Epistola Soborniceasca scrie la capitolul 4: "Daca zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele sau il uraste, mincinos este! Pentru ca, cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca" (20) . Se zice ca un om pe patul de moarte fiind, a rugat pe cei ai casei sa cheme un vecin, care ii facuse mult rau muribundului. Mirati cu totii de aceasta de neinteles cerere, totusi cei ai casei i-au adus pe vecin. Cel ce era pe moarte, a cerut fiicei sale sa, caute intr-un anumit loc, si gasind un livret de economii la o banca, sa-l inmaneze raufacatorului. Acolo era o suma foarte mare de bani pe numele acestuia, iar gestul i-a stupefiat si contrariat pe toti. Intrebat de ce a facut aceasta, batranul a raspuns: Omul acesta mi-a facut cele mai mari necazuri si suferinte din viata mea. Dar aceste cumplite necazuri si suferinte m-au indreptat mai mult catre Biserica lui Hristos, intarindu-ma in rabdare, in rugaciune, in post si in urmarea poruncilor lui Dumnezeu. Iar acum, eu plec din lumea aceasta spovedit si impartasit, dupa o viata de fapte bune si indreptat pe calea lui Hristos. Deci vecinul acesta, prin necazurile si suferintele pricinuite mie, mi-a facut cel mai mare bine al vietii mele".
Seamana cumva aceasta pilda, cu cele ce scrie Sfantul Mare Apostol Pavel in Epistola catre romani la capitolul 8, 35-39: "Cine ne va desparti pe noi de iubirea lui Hristos? Necazul sau stramtorarea sau prigoana sau foametea sau lipsa de imbracaminte sau primejdia sau sabia. Precum este scris: Pentru Tine suntem omorati toata ziua, socotiti am fost ca niste oi de junghiere. Dar in toate acestea, suntem mai mult decat biruitori prin Acela care ne-a iubit. Caci, sunt incredintat ca nici moartea, nici viata, nici ingerii, nici stapanirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile, nici inaltimea, nici adancul si nici o alta faptura nu va putea sa ne desparta pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea intru Iisus, Domnul nostru"
De aceea, iubitii mei, sa ne invaluim rautatea in iubire si sa nu uram pe nici unul care ne tulbura si pizmuieste in cale, ci sa ne rugam pentru el si sa-l iubim, caci Dumnezeu este iubire! si de nu aveti frica de Dumnezeu, caci scris este "cu masura cu care masurati, vi se va masura" , luati macar seama, ca tot scris este, ca "cele ce ochiul nu a vazut si urechea nu a auzit si la inima omului nu s-au suit, pe acelea le-a gatit Dumnezeu celor ce Il iubesc pe El." Iar Dumnezeu atat de mult a iubit lumea, incat pe Fiul Sau, Cel Unul Nascut, L-a dat lumii, ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica!
Evanghelie : Matei 25, 31-46
"Când va veni Fiul Omului întru slava Sa, şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice împăratul celor de-a dreapta Lui:
“Veniţi, binecuvântaţii tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit; gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine.
Atunci drepţii Îi vor răspunde, zicând:
Doamne, când Te-am văzut flămând şi Te-am hrănit? Sau însetat şi Ţi-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin şi Te-am primit, sau goi Te-am îmbrăcat? Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniţă şi am venit la Tine?
Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei:
Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintre-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut.
Atunci va zice şi celor de-a stânga:
Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui. Căci flămând am fost şi nu Mi-aţi dat să mînânc; însetat am fost şi nu Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi nu M-aţi primit; gol şi nu M-aţi îmbrăcat; bolnav şi în temniţă, şi nu M-aţi cercetat.
Atunci vor răspunde şi ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă şi nu Ţi-am slujit?
El însă le va răspunde zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu aţi făcut unuia dintre aceşti prea mici, nici Mie nu Mi-aţi făcut. Şi vor merge aceştia la osândă veşnică, iar drepţii la viaţă veşnică."
Credinţa fără fapte este moartă, aşa precum o pasare nu poate zbura cu o aripă, aşa şi sufletul nostru are nevoie de credinţă şi fapte bune, spre a putea să se înalte spre Dumnezeu care La creat.
De aceea, să facem fapte bune, care şi pe noi ne mântuiesc, şi celorlalţi le sunt de folos. Iar una din cele mai importante fapte bune este milostenia, care ajută, întăreşte şi dă viaţă rugăciunii, postului şi oricărei altei virtuţi. La ce îţi foloseşte postul dacă eşti un om fără milă? La ce-ţi foloseşte rugăciunea, dacă nu iubeşti? La ce îţi foloseşte să ai trupul curat, dacă inima ta este de piatră? De aceea, nevoinţele noastre sunt primite de Dumnezeu atunci când sunt însoţite de milostenie. Frica de Dumnezeu este paza libertăţii, iar frica de lume este uşa robiei. Credinţa face totul posibil; dragostea face totul mai usor. Păcatul ne urâţeşte, ne murdăreşte sufletul. Şi de fiecare dată ne urâţeşte şi trupul,chiar dacă nu ne dăm seama…Orice păcătos, dacă nu ar păcătui, ar fi şi mai frumos. Pentru că frumuseţea sufletească i s-ar răsfrânge pe chip. Asta o vezi cel mai bine privind oamenii care intră la spovedanie. E adevărat că pentru unii spovedania e o formalitate, care nu îi schimbă. Asta pentru că vin să se spovedească fără să vrea să renunţe la păcat, sau fără să fie conştienţi de păcatele lor. Dar pe toţi cei care se spovedesc cu zdrobire de inimă spovedania îi face mai frumoşi.
Mântuitorul nostru Iisus Hristos ne cere ca sufletele noastre să fie îndreptate pururea spre bine, tot aşa cum sfintele altare stau pururea spre răsărit. Ne cere să lepădăm răul înapoia noastră, să-l dăm pradă uitării, în umbra şi întunericul trecutului; astfel încât în fiecare clipă şi în fiecare zi să putem să ne întindem mereu cu sufletul şi cu trupul numai spre bine, să dorim numai binele, să vorbim doar despre bine, să facem doar binele.Să ne rugăm toţi Bunului Dumnezeu să ne înveţe pe noi să ne întoarcem de la rău şi să facem binele pentru dragostea Slavei Sale şi a mântuirii noastre.
Viaţa noastra este o luptă. Dacă cazi în înşelaciune, mergi repede la Duhovnicul tău şi spune-i tot, pentru ca parintele să-şi pună epitrahilul pe capul tau. Crede atunci că te-ai vindecat şi că demonul pe care l-ai primit prin greşeala ta s-a îndepartat. Dacă însă nu te căieşti, nu te vei îndrepta până la mormânt. Duhurile rele intra şi ies din trupul nostru. Când omul se mânie, demonul intra în el, dar când se umileţte demonul iese din el.
Ştiţi ce s-ar întâmpla dacă Hristos ar umbla astăzi prin lume?... Probabil că L-ar interna într-un spital de nebuni şi L-ar droga cu tot felul de medicamente. Lumea L-ar răstigni şi acum la fel cum a făcut-o acum două mii de ani... Spunem că trăim într-o societate creştină, dar de fapt nu este adevărat; trăim într-o societate care este mult mai păgână, mai urâtoare de Hristos decât lumea în care a trăit odinioară Hristos.
Iată de ce suntem din ce în ce mai slabi, pe când vrăşmaşul nostru, diavolul, este din ce în ce mai puternic. În loc să lucrăm împreună cu dragoste frăţească împotriva răului, luptăm unul cu celălalt. Să dea bunul Dumnezeu ca prin Harul Său, să alungăm din inimile noastre ura drăcească şi să dobândim dragostea cea binecuvântată. Să ne iubim unul pe altul, pentru că dragostea este de la Dumnezeu şi oricine iubeşte este născut din Dumnezeu şi cunoaşte pe Dumnezeu. Cel ce nu iubeşte n-a cunoscut pe Dumnezeu, pentru că Dumnezeu este iubire (1 Ioan 4, 7-8 ). Există firi atât de armonioase, înzestrate de Dumnezeu cu atâta frumuseţe, încât ţi se pare absurd până şi gândul că ar putea vreodată să se schimbe în rău, să se degradeze....
Niciodată să nu părăseşti un prieten vechi. Niciodată nu vei găsi unul care să-l poată înlocui. Prietenia este ca vinul . Devine mai bună pe masură ce vechimea îi este mai mare.
Vreţi să fiţi fericiţi pentru un moment? Răzbunaţi-vă.
Vreţi să fiţi fericiţi pentru totdeauna?
Iertaţi....Iertarea înseamnă a te ridica mai presus decât cei ce te-au insultat.....Iertarea este o virtute creştină......Iertarea este mireasma pe care violeta o lasă pe călcâiul care a strivit-o.
Ai curaj pentru marile supărări din viaţă şi răbdare pentru cele mici; după ce ţi-ai terminat cu bine treburile zilnice dormi liniştit. Dumnezeu este treaz.
Cel mai bun mod de a te înveseli este să încerci să înveseleşti pe altcineva.
Unele lucruri sunt mai simple decât par, iar altele, mai complicate decât sunt la prima vedere.
Credinta crestina este darul lui Dumnezeu in puterea caruia primim ca adevaruri sigure tot ce a descoperit Dumnezeu si ne invata Biserica.
Credinta este, pe de o parte, lucrarea harului divin, iar, pe de alta parte, este (si) un merit al omului, caci crede numai cine voieste.
Ea este absolut necesara pentru mantuire. De aceea, Domnul Iisus Hristos porunceste ucenicilor, inante de inaltare: "Mergeti in toata lumea si propovaduiti Evanghelia la toata faptura. Cel ce va crede si se va boteza, se va mantui; iar cel ce nu va crede, se va osandi" (Marcu 16,16).
Este o credinta cunoscatoare si o credinta lucratoare. Credinta cunoscatoare este asemanata de Sfintii Parinti cu "frunzele pomilor", iar credinta lucratoare cu "roadele". Credinta lucratoare angajeaza, deci, si trupul in procesul de mantuire si se traduce in viata prin faptele credintei.
Daca lipsesc faptele credintei, credinta cunoscatoare nu are nici o valoare.
Deci, nu este de ajuns sa crezi ca exista Dumnezeu si sa cunosti multe despre Dumnezeu, ci trebuie sa traiesti dupa voia Lui, implinindu-i poruncile.
Sfantul Iacov spune: "Dar va zice cineva: Tu ai credinta, iar eu am fapte; arata-mi credinta ta fara fapte si eu iti voi arata, din faptele mele, credinta mea. Tu crezi ca unul este Dumnezeu ? Bine faci, dar si demonii cred si se cutremura. Vrei insa sa intelegi, omule nesocotit, ca credinta fara de fapte moarta este ?" (Iacov 2, 18-20).
Adevarul mantuitor a fost descoperit oamenilor de Dumnezeu prin dreptii, patriarhii si profetii Vechiului Testament, iar in chip desavarsit prin Fiul lui Dumnezeu intrupat - Mantuitorul Iisus Hristos, si se pastreaza in Biserica.
Prin descoperirea dumnezeiasca, omul a aflat despre realitatile din lumea spirituala, care nu pot fi cunoscute si cercetate de ratiunea omeneasca.
Astfel, omului i s-a descoperit ca dupa moarte il asteapta viata vesnica si ca Dumnezeu, Unul in fiinta dar intreit in Persoane, este Creatorul cerului si al pamantului.
Din lumea creata mai fac parte: ingerii si demonii, iar undeva, unde numai Dumnezeu stie, exista un loc de fericire eterna, numit rai, si un loc de osanda si nefericire eterna, numit iad.
Despre Dumnezeu, ingeri, demoni, rai, iad, suflet, etc., omul cunoaste cu adevarat doar cate i s-a descoperit.
Iar cunoasterea si intelegerea realitatilor spirituale se face prin credinta, asa cum realitatile materiale, fizice, sunt cercetate si analizate prin ratiune. Ratiunea este, deci, pentru lucrurile materiale, iar credinta este calea de cunoastere a celor spirituale. Si ratiunea si credinta sunt date omului de Dumnezeu. Ele nu se exclud. De aceea, antagonism intre adevarata stiinta si adevarata religie este numai in mintea unor oameni "fara Dumnezeu", nu si in realitate.
Celor care vorbesc de incompatibilitatea dintre stiinta si credinta, savantul Pierre Duhen, profesor la Facultatea de Stiinte din Bordeaux, intre 1895 si 1916, le striga cu indignare: "Minciuna! Minciuna in domeniul logicei, minciuna in domeniul istoriei. Invatamantul care pretinde sa stabileasca ireductibil antagonism intre spiritul stiintific si spiritul crestin, este minciuna cea mai mare, cea mai indrazneata din cate au incercat vreodata sa insele pe oameni". Si el continua astfel: "Cred din tot sufletul in adevarurile pe care le Dumnezeu ni le-a revelat si ni le propovaduieste prin Biserica Sa. Niciodata nu mi-am ascuns credinta si nadajduiesc din adancul inimii, ca Acela de la care o am ma va pazi ca sa rosesc vreodata de ea.".
Ratiunea si credinta se intrepatrund si se completeaza atat in cercetarea celor materiale, cat si in cercetarea celor spirituale.
Caci asa cum sunt lucrurile materiale, unde predomina cunoasterea rationala, trebuie sa si crezi in cei de langa tine, in cunostintele si descoperirile lor, tot astfel si in cele spirituale, unde prioritate are credinta, trebuie sa intelegi, cat este posibil, si cu mintea cele spirituale, care sunt suprarationale si supralogice, si nu irationale si ilogice.
Descoperirea lui Dumnezeu se mai numeste Revelatie si poate fi primita de om, in mod deosebit, prin credinta, dar si prin ratiunea iluminata de credinta.
Domnul si Mantuitorul nostru, Iisus Hristos, Dumnezeu, intrebat fiind cu gand ispititor de catre un fariseu, care este porunca cea mai mare din Lege, a raspuns: "Sa iubesti pe Domnul Dumnezeul tau, cu tot sufletul tau, cu toata inima ta si cu tot cugetul tau. Aceasta este marea si intaia porunca. lar a doua, la fel ca aceasta: Sa iubesti pe aproapele tau ca pe tine insuti. In aceste doua porunci se cuprind toata Legea si Proorocii." (Matei 22,37-40) .
Oare de ce Iisus Hristos Dumnezeu, mai presus de orice, cere tuturor iubire? Numai iubire. Pentru ca, numai iubirea este de la El. Ura e a satanei. Sa ne amintim, iubitii mei, cate a indurat El, Fiul lui Dumnezeu, pe pamant din momentul aratarii Lui ca Dumnezeu si pana la vremea Sfintei Rastigniri. Numai pe Drumul Cruci cate ocareli si cate umilinte, cate palmuiri si scuipari, cate lovituri cu pumnii si cu picioarele, cu pietre si cu bate a primit de la poporul, care numai cu o saptamana inainte, la vremea Intrarii Domnului in lerusalim, la Duminica Floriilor, il aclama, strigand: "Dumnezeu este Domnul si S-a aratat noua! Bine este cuvantat Cel ce vine intru Numele Domnului" ! S-a oprit Iisus Hristos Dumnezeu, sa riposteze la vreun nememic sau macar sa-l intrebe de ce Il loveste? Nu, iubitii mei, caci Fiul lui Dumnezeu tocmai de aceea a venit pe pamant, sa aseze in locul urii iubirea, opunand rautatii bunatatea. Astfel, Iisus Hristos Dumnezeu a aratat poteca cea stramta catre imparatie. In loc de ura Dulcele Iisus a aratat iubire, si astfel l-a invins pe diavol. Oare ce-ai fi facut tu, iubite frate, pe un drum ca acela, pe care Hristos isi purta Crucea in spate? Sa-ti spun eu: Te-ai fi apucat la bataie si ai fi schimbat cu ei picioare, pumni, scuipaturi si injuraturi, sfarsind prin schilodeala sau moarte. Acela care intra in hora cu diavolii si uneltele lor, prin acestea sfarseste! Mereu vine la mine cate unul, care a cazut in pacatul urii si al violentei si zice: "Cum, parinte, sa fi suportat atata umilinta?" Auziti iubitii mei? El, omul nu poate indura. Eheee! De ar fi citit Sfanta Evanghelie, poate s-ar fi intrebat si ar fi zis: "Pai daca El, Dumnezeu a rabdat si a indurat atata bataie si umilinta, cum eu, om si nimic inaintea Lui, nu pot sa indur nici cea mai mica ofensa si repede ma aprind la riposta? si i-am spus acestuia, iubitii mei, ca un duh rau il stapaneste, duhul urii si al mandriei, care l-a dus la tribunal si apoi il va duce dupa gratii, caci l-a inselat satana. Si el in loc sa aseze iubirea inaintea urii, a asezat tot ura, si acum necazul este pe el cat carul. Caci voi credeti ca, numai asa, de florile marului, a grait Hristos: "Sa nu stati impotriva celui rau; iar cui te loveste peste obrazul cel drept, intoarce-i si pe celalalt. Celui ce voieste sa se judece cu tine si sa-ti ia haina, lasa-i si camasa. lar de te va sili cineva sa mergi o mila, mergi cu el doua. Celui care cere de la tine, da-i; si de la cel ce voieste sa se imprumute la tine, nu intoarce fata ta. (...) Iubiti pe vrajmasii vostri, binecuvantati pe cei ce va blestema, faceti bine celor ce va urasc si rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc." (Matei 5, 39-44) . Auziti, iubitii mei? Rugati-va pentru cei ce va vatama si va prigonesc, caci numai asa invingeti raul demonic si rezistati ispitei, venind cu iubirea inaintea urii si raului, cu care diavolul va incearca. Si numai asa Duhul Sfant va pogora peste voi, si va veti face lacas al Sfintei Treimi, si Iisus Hristos Dumnezeu va va iubi pe voi, caci si voi il iubiti pe El, respectandu-I poruncile. "Cel ce are poruncile Mele si le pazeste, acesta este care Ma iubeste; iar cel ce Ma iubeste pe Mine, va fi iubit de Tatal meu, si-l voi iubi si Eu si ma voi arata lui. (...) Daca Ma iubeste cineva, va pazi cuvantul Meu, si Tatal Meu il va iubi, si vom veni la el, si vom face lacas la el. Cel ce nu Ma iubeste, nu pazeste cuvintele Mele." (Ioan 14-21, 23,24) .
Iubitii mei, oare credeti, ca nu ar fi fost la indemana lui Hristos, sa-i striveasca pe cei ce-L umileau si-L batjocoreau sau sa alunge cu puterea-I pe diavolul care-L ispitea, aratandu-i neputinta trupului omenesc ( "De esti Tu Fiul lui Dumnezeu, zi ca pietrele acestea sa se prefaca in paini" - Matei 4, 3) , impingandu-L catre omeneasca slava desarta ( "Daca Tu esti Fiul lui Dumnezeu, arunca-Te in jos, ca scris este: Ingerilor Sai va porunci pentru Tine si Te vor ridica pe maini, ca nu cumva sa izbesti de piatra piciorul Tau" - Matei 4,6) , incercandu-L si cu ispitirea de Dumnezeu? Si asa cum minunat scria Sfantul Maxim Marturisitorul "Neputand vrajmasul sa-L faca pe Domnul sa calce porunca iubirii de Dumnezeu, prin cele ce I le-a fagaduit in pustie, s-a straduit pe urma, dupa ce El a venit in lume, cu ajutorul nelegiuitilor iudei, sa-L faca sa calce porunca iubirii de oameni." Adica, tot ce I-au facut necredinciosii, doar doar sa-L faca sa raspunda ticalosiei si urii lor prin urgie si forta, adica prin neiubirea de oameni. si de ar fi fost asa, Hristos ar fi cazut din dragostea Tatalui si El insusi ar fi calcat prima porunca a Legii. Si lumea nu ar mai fi aflat ca diavolul este infrant de iubirea de Dumnezeu (urmandu-i lui Hristos neabatut poruncile) si de iubirea de oameni. Doar asa iubirea invinge ura, caci nu exista cetate oricat de intarita a raului, ale carei porti sa nu se naruiasca inaintea iubirii de Dumnezeu si inaintea iubirii de oameni. De aceea in Epistola 1 catre Corinteni scria Sfantul Apostol Pavel: "De-asi grai in limbile oamenilor si ale Ingerilor, iar dragoste nu am, facutu-m-am arama sunatoare si chimval rasunator. Si de-as avea darul proorociei, si tainele toate le-as cunoaste, si orice stiinta, si de-as avea atata credinta incat sa mut si muntii, iar dragoste nu am, nimic nu sunt. Si de-as imparti toata avutia mea si de as da trupul meu ca sa fie ars, iar dragoste nu am, nimic nu-mi foloseste. Dragostea indelung rabda, dragostea este binevoitoare, dragostea nu pizmuieste, nu se lauda, nu se trufeste. Dragostea nu se poarta cu necuviinta, nu cauta ale sale, nu se aprinde de manie, nu gandeste raul. Nu se bucura de nedreptate, ci se bucura de adevar. Toate le sufera, toate le crede, toate le nadajduieste, toate le rabda. Dragostea nu cade niciodata" (13, 1 -8 ) . Cine a fost mai hulit si mai batjocorit decat Iisus Hristos Dumnezeu? Si cu toate acestea, El niciodata nu a ripostat si nici macar nu a intrebat de ce. Nu a intrebat, pentru ca stia, ca prigonitorii sunt uneltele diavolului, sarmani care nu mai stiau ce fac si imbatati de rautatea demonilor, strigau cu totii: "Rastigneste-L! Rastigneste-L!" Pentru acest motiv porunca lui Hristos data noua, este sa iubim pe vrajmasii nostri. lubitii mei, sa luam invatatura de la Hristos, Care, la vremea cumplitei Sale batjocoriri si umiliri, nu numai ca nu a raspuns la rau cu rau, ci S-a rugat Tatalui Ceresc, rugandu-L sa-i ierte pe cei ce-L omorau: "Iarta-i, Doamne, ca nu stiu ce fac. Nu le socoti lor, Doamne, pacatul acesta." Deci, nici noi nu trebuie sa ne razbunam pe cei ce ne fac rau, ci in primul rand trebuie sa-i compatimim, si sa ne rugam pentru binele si ajutorul lor.
Iubitii mei, putini stiu ca, cel ce iubeste pe vrajmasii sai si se roaga pentru ei, curand va primi pogorarea Duhului Sfant si va cunoaste iubirea lui Dumnezeu pentru el. Nu Domnul ne-a dat porunca, sa-L iubim pe Dumnezeu din toata inima, din tot cugetul si din tot sufletul, iar pe aproapele nostru ca pe noi insine? Domnul da harul Sau celui ce se roaga pentru vrajmasii lui ca pentru sine insusi. Domnul a dat porunca noua sa iubim pe vrajmasii nostri, ca si noi sa fim ca El. Caci Dansul ne iubeste pe toti si ne primeste cu dragoste, fara sa ne faca reprosuri, asa cum in Sfanta Evanghelie tatal l-a primit pe fiul sau cel risipitor, nu numai nefacandu-i nici un repros, ba mai mult, punandu-i inel scump in deget, haina noua pe el si incaltaminte curata in picioare, si punand sa se taie vitel gras, ca el sa petreaca si sa se bucure. Din iubire pentru noi Domnul S-a pogorat pe pamant, sa ne invete iubirea de Dumnezeu si de aproapele nostru. De aceea Sfantul Mare Apostol si Evanghelist Ioan la intaia sa Epistola Soborniceasca scrie la capitolul 4: "Daca zice cineva: iubesc pe Dumnezeu, iar pe fratele sau il uraste, mincinos este! Pentru ca, cel ce nu iubeste pe fratele sau, pe care l-a vazut, pe Dumnezeu, pe Care nu L-a vazut, nu poate sa-L iubeasca" (20) . Se zice ca un om pe patul de moarte fiind, a rugat pe cei ai casei sa cheme un vecin, care ii facuse mult rau muribundului. Mirati cu totii de aceasta de neinteles cerere, totusi cei ai casei i-au adus pe vecin. Cel ce era pe moarte, a cerut fiicei sale sa, caute intr-un anumit loc, si gasind un livret de economii la o banca, sa-l inmaneze raufacatorului. Acolo era o suma foarte mare de bani pe numele acestuia, iar gestul i-a stupefiat si contrariat pe toti. Intrebat de ce a facut aceasta, batranul a raspuns: Omul acesta mi-a facut cele mai mari necazuri si suferinte din viata mea. Dar aceste cumplite necazuri si suferinte m-au indreptat mai mult catre Biserica lui Hristos, intarindu-ma in rabdare, in rugaciune, in post si in urmarea poruncilor lui Dumnezeu. Iar acum, eu plec din lumea aceasta spovedit si impartasit, dupa o viata de fapte bune si indreptat pe calea lui Hristos. Deci vecinul acesta, prin necazurile si suferintele pricinuite mie, mi-a facut cel mai mare bine al vietii mele".
Seamana cumva aceasta pilda, cu cele ce scrie Sfantul Mare Apostol Pavel in Epistola catre romani la capitolul 8, 35-39: "Cine ne va desparti pe noi de iubirea lui Hristos? Necazul sau stramtorarea sau prigoana sau foametea sau lipsa de imbracaminte sau primejdia sau sabia. Precum este scris: Pentru Tine suntem omorati toata ziua, socotiti am fost ca niste oi de junghiere. Dar in toate acestea, suntem mai mult decat biruitori prin Acela care ne-a iubit. Caci, sunt incredintat ca nici moartea, nici viata, nici ingerii, nici stapanirile, nici cele de acum, nici cele ce vor fi, nici puterile, nici inaltimea, nici adancul si nici o alta faptura nu va putea sa ne desparta pe noi de dragostea lui Dumnezeu, cea intru Iisus, Domnul nostru"
De aceea, iubitii mei, sa ne invaluim rautatea in iubire si sa nu uram pe nici unul care ne tulbura si pizmuieste in cale, ci sa ne rugam pentru el si sa-l iubim, caci Dumnezeu este iubire! si de nu aveti frica de Dumnezeu, caci scris este "cu masura cu care masurati, vi se va masura" , luati macar seama, ca tot scris este, ca "cele ce ochiul nu a vazut si urechea nu a auzit si la inima omului nu s-au suit, pe acelea le-a gatit Dumnezeu celor ce Il iubesc pe El." Iar Dumnezeu atat de mult a iubit lumea, incat pe Fiul Sau, Cel Unul Nascut, L-a dat lumii, ca tot cel ce crede in El sa nu piara, ci sa aiba viata vesnica!
Evanghelie : Matei 25, 31-46
"Când va veni Fiul Omului întru slava Sa, şi toţi sfinţii îngeri cu El, atunci va şedea pe tronul slavei Sale. Şi se vor aduna înaintea Lui toate neamurile şi-i va despărţi pe unii de alţii, precum desparte păstorul oile de capre. Şi va pune oile de-a dreapta Sa, iar caprele de-a stânga. Atunci va zice împăratul celor de-a dreapta Lui:
“Veniţi, binecuvântaţii tatălui Meu, moşteniţi împărăţia cea pregătită vouă de la întemeierea lumii. Căci flămând am fost şi Mi-aţi dat să mănânc; însetat am fost şi Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi M-aţi primit; gol am fost şi M-aţi îmbrăcat; bolnav am fost şi M-aţi cercetat; în temniţă am fost şi aţi venit la Mine.
Atunci drepţii Îi vor răspunde, zicând:
Doamne, când Te-am văzut flămând şi Te-am hrănit? Sau însetat şi Ţi-am dat să bei? Sau când Te-am văzut străin şi Te-am primit, sau goi Te-am îmbrăcat? Sau când Te-am văzut bolnav sau în temniţă şi am venit la Tine?
Iar Împăratul, răspunzând, va zice către ei:
Adevărat zic vouă, întrucât aţi făcut unuia dintre-aceşti fraţi ai Mei, prea mici, Mie Mi-aţi făcut.
Atunci va zice şi celor de-a stânga:
Duceţi-vă de la Mine, blestemaţilor, în focul cel veşnic, care este gătit diavolului şi îngerilor lui. Căci flămând am fost şi nu Mi-aţi dat să mînânc; însetat am fost şi nu Mi-aţi dat să beau; străin am fost şi nu M-aţi primit; gol şi nu M-aţi îmbrăcat; bolnav şi în temniţă, şi nu M-aţi cercetat.
Atunci vor răspunde şi ei, zicând: Doamne, când Te-am văzut flămând, sau însetat, sau străin, sau gol, sau bolnav, sau în temniţă şi nu Ţi-am slujit?
El însă le va răspunde zicând: Adevărat zic vouă: Întrucât nu aţi făcut unuia dintre aceşti prea mici, nici Mie nu Mi-aţi făcut. Şi vor merge aceştia la osândă veşnică, iar drepţii la viaţă veşnică."
CONTACT INFO
Call 0743393845
@manastireasfantulstelian
MORE INFO
About
Daruind vei dobândi!
categories
STORY
Orice
creştin adevărat trebuie să tindă spre desăvârşire. Şi cel care n-are curajul
să împlinească o lege dumnezeiască, spre a răsplăti cu bine chiar şi celor care
îi fac rău, devine sărac sufleteşte, sufletul său fiind tulburat şi umplut de
mânie. Vrând să se răzbune pe duşmanul său, ajunge într-o stare de isterie şi
începe a se urî pe el însuşi.
Să lepădăm păcatul neîmpăcării şi a răzbunării, să iertăm din inimă, să facem bine şi celor care ne urăsc şi prin aceasta vom dovedi iubirea noastră faţă de Hristos şi ne vom putea numi cu adevărat „fiii Tatălui Celui din ceruri”:
„Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii” (Ioan 13, 35).
Fără dragoste nu ne putem numi nici oameni, nici creştini, fiindcă unde este dragoste adevărată nu poate fi mânie şi răzbunare, sufletul aceluia primeşte liniştea, pacea şi împăcarea.
Să lepădăm păcatul neîmpăcării şi a răzbunării, să iertăm din inimă, să facem bine şi celor care ne urăsc şi prin aceasta vom dovedi iubirea noastră faţă de Hristos şi ne vom putea numi cu adevărat „fiii Tatălui Celui din ceruri”:
„Întru aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii faţă de alţii” (Ioan 13, 35).
Fără dragoste nu ne putem numi nici oameni, nici creştini, fiindcă unde este dragoste adevărată nu poate fi mânie şi răzbunare, sufletul aceluia primeşte liniştea, pacea şi împăcarea.
Sursa:
https://www.facebook.com/pg/manastireasfantulstelian/about/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu