Sfântul Rozariu, darul Sfintei Fecioare Maria ( 1 )
“Eu sunt
Regina Rozariului. Am venit sã îndemn stãruitor pe credinciosi sã-si schimbe
viata si sã nu mai întristeze cu pãcatele lor pe Domnul, care este deja prea
jignit ; am venit sã îndemn la recitarea Sfântului Rozariu si la pocãintã
pentru pãcate.” ( Fatima, 13 octombrie 1917 )
“Dupã Sfânta
Liturghie nu este rugãciune mai eficace ca Sfântul Rozariu”. ( Sf. Pius X )
“Rozariul se
compune din douã pãrti distincte : meditarea misterelor si rugãciunea vocalã” (
Papa Leon al XIII-lea )
Rugãciunile (
Tatãl nostru ; Bucurã-te, Marie... si Slavã Tatãlui... ), repetate în mod
continuu, constituie partea vocalã ; meditarea Episoadelor mortii lui Isus si a
Mariei, amintite în Mistere, servesc la înãltarea mintii la Dumnezeu.
De aceea, Sfântul
Rozariu este rugãciunea inimii.
Spunând
Rozariul în modul amintit mai sus, ne rugãm nu numai cu gura, cu buzele sau cu
mintea, ci mai ales ne rugãm cu inima.
Sfântul
Rozariu este fara indoiala, rugaciunea cea mai placuta si scumpa Preasfintei
Fecioare Maria, care, dupa ce a formulat Cele 15 Promisiuni evlaviosilor
Sfantului Rozariu, a apãrut la Lourdes si la Fatima cu Rozariul în mânã, zicând
cã este Regina Rozariului, recomandându-ne practicarea si raspandirea lui
pentru mântuirea lumii în aceste timpuri de încercare.
Redãm aici Cele
15 Promisiuni sus amintite.
Din viata
marelui evlavios al Sfantului Rozariu, Fericitul Alano della Roche, aflãm cã i
s-a arãtat de mai multe ori Preasfânta Fecioarã Maria si i-a împãrtãsit multe
taine legate de Rozariu.
Astfel ne-a lãsat
scris cã Maria a fãcut 15 Promisiuni acelora care vor recita cu evlavie
Rozariul ei.
Iatã aceste
Promisiuni :
- Cine-mi va recita Rozariul va primi
întotdeauna un har deosebit.
- Acelora care vor recita întreg Rozariul,
le fãgãduiesc ocrotirea mea si mari haruri.
- Rozariul va fi o armã puternicã
împotriva iadului, va distruge viciile, va sterge pãcatele si va doborî
ereziile.
- Rozariul mu va face sã înfloreascã
virtutile si faptele bune ; astfel, vor dobândi prin el, mila lui
Dumnezeu. El va îndepãrta inimile oamenilor, de iubirea lucrurilor
pamantesti si le va întoarce la iubirea lui Dumnezeu.
- Sufletul, care mi se recomandã mie
prin mijlocirea Rozariului, nu se va pierde.
- Oricine va recita Rozariul cu
evlavie, gândindu-se la Misterele lui, nu va mai fi lovit de nicio
nenorocire, nu va fi pedepsit de dreptatea lui Dumnezeu, nu va muri de
moarte neprevãzutã. Daca e pacatos, se va întoarce la bine, iar daca e în
harul lui Dumnezeu va dobândi harul statorniciei în bine si se va
învrednici de viata vesnicã.
- Adevãratii evlaviosi ai Rozariului nu
vor muri fara primira Sfintelor Taine.
- Vreau ca cei care recitã Rozariul sã
aibã în viatã si la moarte, lumina si plinãtatea harului, iar apoi sa fie
pãrtasi de meritele Fericitilor din Paradis.
- În fiecare zi eliberez din Purgator,
suflete care au fost evlavioase fatã de Rozariul meu.
- Evlaviosii Rozariului meu se vor
bucura de o mare slavã în Cer.
- Orice veti cere prin Rozariul meu,
veti dobândi.
- Aceia care rãspândesc evlavia fatã de
Rozariul meu, vor fi ajutati de mine în toate nevoile.
- Am cerut de la Fiul meu, ca toti cei
înscrisi în Asociatia Rozariului sã poatã avea ca frati ai lor, pe toti
locuitorii curtii ceresti în viatã si la moarte.
- Cei care recitã Rozariul sunt fiii
mei si fratii lui Isus Cristos.
- Evlavia cãtre Rozariul meu, e un semn
sigur al mântuirii.
Multi mari Pontifi
au recomandat si au recitat Rozariul.
Printre acestia se
pot aminti Sfântul Pius V, Pius IX, Leon XIII, Sfântul Pius X, Pius XI, Pius
XII, Ioan XXIII si Paul VI.
Cu privire la
aceasta, Vicarul lui Cristos, Ioan Paul II, s-a exprimat astfel :
“Rozariul este
rugãciunea mea aleasã si preferatã. Rugãciune minunatã ! Minunatã în
simplitatea si profunzimea ei.
În aceastã
rugaciune, repetãm de mai multe ori, cuvintele pe care Fecioara Maria le-a
auzit de la Arhanghelul Gabriel si de la ruda ei, Elisabeta.
La aceste cuvinte
s-a asociat întreaga Bisericã.
Se poate spune cã
Rozariul este, într-un mod sigur, un comentariu-rugãciune al ultimului capitol
din Constitutii.
“Lumen Gentium”
al Conciliului Vatican II, capitol care trateazã minunata prezentã a Maicii lui
Dumnezeu în misterul lui Cristos si al Bisericii.
Într-adevãr, pe
fondul cuvintelor “Ave Maria”, trec înaintea ochilor si a inimii, principalele
episoade ale vietii lui Isus Cristos.
Ele se grupeazã
în mistere de Bucurie, Luminã, Durere si Slavã si ne pun în comuniune vie cu
Cristos, prin intermediul – am putea spune – Inimii Mamei Sale”.
Papa Paul VI în
“Marialis cultus” scrie :
“Ca recunostintã
si în spirit de reparare a multor pãcate ale lumii de astazi, pentru a da
ascultare dorintelor Mamei noastre ceresti, sa recitam deseori Rozariul, cu o
deosebita evlavie, pentru a mãrturisi iubirea noastrã cãtre Corãscumpãrãtoarea
noastrã, care a suferit asa de mult pentru mântuirea noastrã.
Sa-l recitam in
familie, oriunde ne gasim, in intamplarile triste sau vesele ale vietii, in
momente de ispite, pentru a obtine de la Bunul Dumnezeu mantuirea noastra si a
scumpilor nostri, convertirea de pacate, pacea in familii si in lum, triumful
Bisericii”.
Sa ne rugam :
Pentru cã
Sfantul Rozariu a adus atatea binefaceri poporului lui Dumnezeu in decursul
veacurilor, fã, Doamne, sa infloreasca si astazi in pietatea credinciosilor, sa
ducã la o viata crestina in familii si in societate :
Doamne, Te
rugam, asculta-ne !
Expunerea Misterelor
Rozariul este
compus din douãzeci de “Mistere” ( evenimente, momente semnificative ) din
viata lui Isus si a Mariei, împãrtite dupã Scrisoarea Apostolicã “Rosarium
Virginis Mariae”, în patru Coroane.
Prima Coroanã
cuprinde Misterele de bucurie ( luni si sambata ), a doua cuprinde Misterele de
luminã ( joi ), a treia cuprinde Misterele de durere ( marti si vineri ) si a
patra cuprinde Misterele de slavã ( miercuri si duminicã ).
“Totusi,
aceste indicatii nu intentioneazã sa limiteze o convenabilã libertate în
meditatia personalã si comunitarã, dupã exigentele spirituale si pastorale, si
mai ales dupa coincidentele liturgice care pot sã sugereze adaptãrile
potrivite”.
Recitarea Sfantului Rozariu meditat
In numele Tatalui
si al Fiului si al Sfantului Duh.
Amin.
Dumnezeule, vino
in ajutorul meu !
Doamne,
grabeste-Te sa ma ajuti ! Slavã Tatalui ...
O, Isuse, ofer
acest Rozariu prin iubirea Ta, pentru intoarcerea pacatosilor, pentru Sfantul
Parinte Papa si pentru repararea insultelor si jignirilor aduse Inimii
Neprihanite a Mariei. ( Fatima )
Coroana
1
Misterele de Bucurie
si consacrarea la
Inima Neprihanita a Mariei
Primul mister de bucurie : Buna Vestire
Prin vestea cea
bunã, adusã de Îngerul Gabriel, Maria este chematã de Dumnezeu sã conlucreze la
opera mântuirii.
Plinãtatea
harului, umilinta, curãtia neprihãnitã au pregãtit paradisul pãmântesc al
Fiului lui Dumnezeu fãcut om.
Sã-L întâmpinãm
pe Mântuitorul cu aceeasi credintã si cu aceeasi iubire ca cea a Mariei pentru
a reînnoi, imitând virtutile, minunea întrupãrii mistice în sufletele noastre,
prin harul sfintitor.
Sã cerem
umilinta care ne face plãcuti lui Dumnezeu si promptitudinea de a rãspunde la
vointa Sa si la chemãrile Sale.
Sã ne rugãm pentru
cei « chemati », pentru vocatiile preotesti si religioase.
1 Tatal
nostru, 10 Bucura-te, Marie, 1 Slava Tatalui... , apoi si Iaculatoria de la
Fatima :
O, Isuse,
iarta-ne pacatele, fereste-ne de focul iadului si du in cer toate sufletele,
mai ales pe acelea care au mai mare nevoie de mila Ta.
Al doilea mister de bucurie : Vizita Mariei la vara sa Elisabeta
Maria duce, cu Isus, harul si bucuria in casa Elisabetei.
La salutul Fecioarei Maria, harul sfinteste pe Ioan Botezãtorul, încã în
sânul mamei sale.
Inspiratia Duhului Sfant face sã i se descopere misterul divinei
maternitati Elisabetei, si o proclamã pe Maria, fericitã între toate femeile.
Maica Sfântã exprimã nesfârsita sa recunostintã fatã de Dumnezeu, prin
Imnul sublim : “Preamãreste sufletul meu pe Domnul”.
Sa ne redeschidem inima si casa noastra, pentru a primi cu mare bucurie pe
Mama lui Isus, si sa ne unim cu cantecul ei de iubire si laudã cãtre Dumnezeu.
Sã cerem iubire serviabilã fatã de aproapele, si puterea
de a-l face pe Isus prezent între noi.
Sa ne rugam pentru cei care se îngrijesc de bolnavi,
pentru ca suferinzii sã-L vadã în durerile lor pe Isus si pentru cei care sunt
angajati în Apostolat si în servirea aproapelui.
1 Tatal
nostru, 10 Bucura-te, Marie, 1 Slava Tatalui... , O, Isuse ...
Al treilea mister de bucurie : Nasterea lui Isus în staulul din Betleem
Isus s-a nãscut pentru mântuirea noastrã. De
aceea nu putem trãi ignorându-L, uitându-L, excluzându-L.
El a proclamat
mesajul împãrãtiei Sale : “Mãrire în Cer lui Dumnezeu si pace pe pamant
oamenilor de bunãvointã ».
A ales saracia si
umilinta pentru ca sã intelegem desertãciunea celor materiale si importanta
valorilor spirituale.
Trebuie deci sã
dispretuim consumerismul si materialismul, si sa ne amintim cã scopul principal
al vietii noastre este slava lui Dumnezeu si pacea intre oameni.
Maria e cea care
ni l-a dat, prin consensul ei, pe Salvatorul : Trebuie, de aceea, sa-L cautam
pe Isus, adresându-ne Mamei Sale Preacurate, pe care trebuie s-o venerãm, s-o
imitam si s-o invocam.
Sa cerem
spiritul de saracie si de mortificare.
Sa ne rugam
pentru cei saraci, pentru cei fara acoperis, pentru pelerini si pentru toti cei
care îl refuzã pe Isus.
1 Tatal
nostru, 10 Bucura-te, Marie, 1 Slava Tatalui... , O, Isuse ...
Al patrulea mister de bucurie : Prezentarea lui Isus la Templu
Maria si Iosif îl
prezintã la Templu pe copilul Isus, pentru a-L oferi si a-L consacra lui
Dumnezeu, dupã Legea lui Moise.
Isus, care
înglobeazã în Sine toatã omenirea, este oferta cu adevarat vrednica de Dumnezeu,
care va duce la rascumparare pe toti oamenii.
Maria,
Corascumparatoare, de asemenea constientã cã Fiul ei va fi destinat sa fie
cauza ruinei si ridicãrii multora, aflã cã o sabie va trece prin inima ei, ea
se uneste cu oferirea lui Isus.
Sa cerem nu numai
harul de a respecta Legile lui Dumnezeu si ale Bisericii, ci si transformarea
vietii noastre in ofertã vie prin Cristos.
Sa ne rugam
pentru ca cei bolnavi sa stie sa primeasca si sa-I ofere lui Dumnezeu,
suferintele lor, precum si pentru cei care-L cautã pe Domnul si sunt in
asteptarea luminii Sale.
1 Tatal
nostru, 10 Bucura-te, Marie, 1 Slava Tatalui... , O, Isuse ...
Al cincilea mister de bucurie : Regãsirea lui Isus în Templu
Prin declaratia :
“Eu trebuie sa fiu in cele ce sunt ale Tatalui meu”, Isus anticipeazã scopul
vietii Sale.
Si noi, daca vrem
sa ne simtim crestini, trebuie, la fel ca El, sa fim in toate ale Parintelui
nostru ceresc.
Ratacirea sau
pierderea lui Isus este usoara, cautarea este necesara si dureroasa.
A-L gasi este un
har, pe care numai El poate sa ni-l obtina, daca vom sti sa asteptam cu
incredere.
De aceea, sa ne
rugam si sa cerem milã pentru noi si pentru toti pacatosii.
Deci sa nu uitam
: cautarea cu iubire si rabdare.
In Templu are loc
intalnirea Mariei si a lui Iosif cu Isus.
Ne vom intalni si
noi cu Isus in Biserica Lui, in mod particular in Sacramentul Iertarii si al
Sfintei Impartasanii.
Sa cerem
deplina disponibilitate pentru a ne angaja in slujba lui Dumnezeu si de a nu-L
pierde niciodata pe Isus prin pacat.
Sa ne rugam
mai ales pentru tinerii angajati in apostolat si pentru aceia care au pierdut
harul sfintitor.
1 Tatal
nostru, 10 Bucura-te, Marie, 1 Slava Tatalui... , O, Isuse ...
( extras
din Inima
Neprihanita a Mariei, Culegere de
rugaciuni – tradusa de Pr. Gheorghe Antal, Colectia Rugaciunea crestinului, OFM Conv.,
Ed. Serafica, Roman,
2006,
tiparit cu aprobarea Pr. Ioan Ciuraru OFM Conv. Ministru Provincial, ( titlul
original : A
Gesù per mezzo di Maria ) )
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu