The Little Thérèse of Lisieux,
Micuta Thérèse din Lisieux, Saint Thérèse, Sfanta Tereza, quotations, citate (
La Petite Thérèse de Lisieux, pagina facebook si web ), February 15th, 2015
"Stiti voi care sunt duminicile mele si zilele de
sarbatoare ? sunt zilele in care Bunul Dumnezeu mã incearca mai
mult.Thérèse" / Tereza" ( Sf Tereza din Lisieux )/
" Savez vous quels sont mes dimanches et jours de fête ? ce sont les jours où le bon Dieu m’éprouve davantage" Thérèse
" Savez vous quels sont mes dimanches et jours de fête ? ce sont les jours où le bon Dieu m’éprouve davantage" Thérèse
" Savez vous quels sont mes dimanches et jours de
fête ? ce sont les jours où le bon Dieu m’éprouve davantage" Thérèse
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"I-am spus intotdeauna Bunului Dumnezeu, O Dumnezeul
Meu, vreau foarte mult sa va aud, va implor, raspundeti-mi cand va spun umil (
smerit ) : ce este adevarul ? Faceti sa vad lucrurile asa cum sunt ele, nimic
sa nu-mi arunce pudra ( praf ) in ochi". Thérèse/ Tereza"
"J'ai toujours dit au Bon Dieu, oh mon Dieu, je veux
bien vous entendre, je vous en supplie, répondez moi quand je vous dis
humblement: qu'est ce que la vérité ? Faites que je vois les choses telles
qu'elles sont, que rien ne me jette de la poudre aux yeux" Thérèse
"Trebuie uneori cu adevarat sa cerem lucrurile
indispensabile, dar facand-o cu smerenie ( cu umilinta ) nu ne abatem de la
porunca lui Isus ; dimpotriva, actionam precum saracii care intind mana pentru
a primi ceea ce le este necesar, daca sunt respinsi ei nu se mirã, nimeni nu le
datoreaza nimic" Thérèse"
"Il faut bien parfois demander les choses
indispensables, mais en le faisant avec humilité on ne manque pas au
commandement de Jésus ; au contraire, on agit comme les pauvres qui tendent la
main afin de recevoir ce qui leur est nécessaire, s'ils sont rebutés ils ne s'étonnent
pas, personne ne leur doit rien" Thérèse
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"De unde imi venea acest gust pentru zapadã ? poate
din faptul cã fiind o micã floare de iarnã, prima podoabã cu care ochii mei de
copil vazura [ au vazut-o ] natura infrumusetatã trebuie sa fi fost mantia sa
albã.
Ce delicatete din partea lui Isus ! Intampinand [ prevenind ] dorintele micutei sale logodnice, El ii dadea zapadã... Care este prin urmare muritorul, oricat de puternic ar fi el, care sa poata sa faca sa cadã zapada din Cer pentru a o fermeca pe iubita sa ? Thérèse".
Ce delicatete din partea lui Isus ! Intampinand [ prevenind ] dorintele micutei sale logodnice, El ii dadea zapadã... Care este prin urmare muritorul, oricat de puternic ar fi el, care sa poata sa faca sa cadã zapada din Cer pentru a o fermeca pe iubita sa ? Thérèse".
"D'où me venait ce goût pour la neige ? peut-être de
ce qu'étant une petite fleur d'hiver la première parure dont mes yeux d'enfants
virent le nature embellie dut être son blanc manteau.
Quelle délicatesse de Jésus ! Prévenant les désirs de sa petite fiancée, il lui donnait de la neige... Quel est donc le mortel, si puissant fût-il, qui puisse en faire tomber du Ciel pour charmer sa bien-aimée ?" Thérèse
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Quelle délicatesse de Jésus ! Prévenant les désirs de sa petite fiancée, il lui donnait de la neige... Quel est donc le mortel, si puissant fût-il, qui puisse en faire tomber du Ciel pour charmer sa bien-aimée ?" Thérèse
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"Altãdatã, in lume, trezindu-mã dinimeata, ma
gândeam la ceea ce trebuia sa mi se întâmple fericit si supãrãtor in cursul
zilei : dacã nu prevedeam decat necazuri, mã sculam tristã. Acum, este exact
invers : gandindu-ma la supararile, la suferintele care mã asteaptã, mã scol cu
atat mai voioasã si plinã de curaj, cu cat prevãd mai multe ocazii de a-i
dovedi iubirea mea [ dragostea mea ] lui Isus si de a castiga viata copiilor
mei, intrucât sunt mamã a sufletelor. Apoi îmi sãrut Crucifixul, il asez cu
delicatete pe pernã tot timpul cat mã îmbrac si ii spun : "Isus al Meu,
ati lucrat destul, destul ati plâns, timp de treizeci si trei de ani din viata
voastra ( dvs. ) pe acest biet pamant ! Astazi, odihniti-vã...Este rândul meu
sa lupt si sa sufãr". Thérèse
""Autrefois, dans le monde, en m’éveillant le
matin, je pensais à ce qui devait m’arriver d’heureux et de fâcheux dans la
journée : si je ne prévoyais que des ennuis, je me levais triste. Maintenant,
c’est tout le contraire : songeant aux peines, aux souffrances qui m’attendent,
je me lève d’autant plus joyeuse et pleine de courage, que je prévois plus
d’occasions de témoigner mon amour à Jésus et de gagner la vie de mes enfants,
puisque je suis mère des âmes. Ensuite je baise mon crucifix, je le pose
délicatement sur l’oreiller tout le temps que je m’habille et je lui dis : «
Mon Jésus, vous avez assez travaillé, assez pleuré, pendant les trente-trois
années de votre vie sur cette pauvre terre !
Aujourd’hui, reposez-vous…C’est à mon tour de combattre et de souffrir"
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Aujourd’hui, reposez-vous…C’est à mon tour de combattre et de souffrir"
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"O ce exil este pamantul ! ...
nu existã niciun punct de sprijin in afarã de Isus caci El singur este imuabil.
Ce fericire sa te gandesti cã El nu se poate
schimba...Thérèse".
"Oh que la terre est exil !...il n'y a aucun appui à
chercher en dehors de Jésus car Lui seul est immuable. Quel bonheur de penser
qu'Il ne peut changer..." Thérèse
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"Ce har cand dimineata nu
simtim niciun curaj, nicio forta pentru a practica virtutea. (...) Atunci este momentul dificil, suntem ispititi sa
lasam totul aici ; dar intr-un act de iubire, chiar daca nu e simtit, totul
este reparat si dincolo ; Isus surâde..." Thérèse
"Quelle grâce quand le matin nous ne nous sentons
aucun courage, aucune force pour pratiquer la vertu.(…) C'est alors le moment
difficile, on est tenté de laisser tout là ; mais dans un acte d'amour, même
pas senti, tout est réparé et au-delà ; Jésus sourit… " Thérèse
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"Frumusetea care va salva
lumea, este generozitatea, impartasirea, compasiunea, toate aceste valori care
(con)duc la o energie fabuloasa, care este aceea a Iubirii" Pierre Rabhi
romancier si poet"
"La beauté qui sauvera le monde, c'est la
générosité, le partage, la compassion, toutes ces valeurs qui amènent à une
énergie fabuleuse, qui est celle
de l'Amour" Pierre Rabhi, romancier et poète
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"Descopãr chiar in momentul in
care am nevoie, lumini pe care nu le vazusem inca, cel mai adesea nu in timpul
rugaciunilor mele sunt cele mai abundente, ci mai degraba in mijlocul
ocupatiilor zilei mele" Thérèse"
"Je découvre juste au moment ou j’en ai besoin des
lumières que je n’avaient pas encore vues, ce n’est pas le plus souvent pendant
mes oraisons qu’elles sont le plus abondantes, c’est plutôt au milieu des
occupations de ma journée" Thérèse
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"Directorul meu, care este Isus, nu mã învatã sã-mi
numãr actele. El mã învatã sa fac totul din Iubire." Thérèse.
"Mon directeur, qui est Jésus, ne m'apprend pas à
compter mes actes. Il m'enseigne à faire tout par amour" Thérèse
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Thérèse o spune, Thérèse o gandeste, Thérèse o face...
"Nu vã temeti sa ii spuneti lui Isus ca Il iubiti, chiar fara sa-l simtiti, este mijlocul de a-l forta sa va ajute" Thérèse
"Nu vã temeti sa ii spuneti lui Isus ca Il iubiti, chiar fara sa-l simtiti, este mijlocul de a-l forta sa va ajute" Thérèse
Thérèse le dit, Thérèse le pense, Thérèse le
fait...
"Ne craignez pas de dire à Jésus que vous l'aimez, même sans le sentir, c'est le moyen de le forcer à vous secourir" Thérèse
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"Ne craignez pas de dire à Jésus que vous l'aimez, même sans le sentir, c'est le moyen de le forcer à vous secourir" Thérèse
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"Credinta la Thèrèse, este credinta încrezãtoare si
cutezatoare care se sprijinã pe Dragostea [ Iubirea ] si Bunãtatea prevenitoare
pe care Dumnezeu i le poartã, si in acelasi timp cã El îi cere consimtãmântul
pentru a lucra [ exercita ] în ea puterea operei Sale de Iubire ; Iubirea se
oferã si ne lasã liberi de a consimti.
"Ceea ce mã multumeste este numai de a face vointa Bunului Dumnezeu" Thérèse"
"Ceea ce mã multumeste este numai de a face vointa Bunului Dumnezeu" Thérèse"
"La foi chez Thérèse, c'est la foi confiante et
audacieuse qui repose sur l'amour et la bonté prévenante que Dieu lui porte, et
en même temps qu'il sollicite son consentement pour exercer en elle la
puissance de son œuvre d'amour; l'amour s'offre et nous laisse libres d'y
consentir..
" Ce qui me contente uniquement c'est de faire la volonté du bon Dieu" Thérèse
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" Ce qui me contente uniquement c'est de faire la volonté du bon Dieu" Thérèse
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"Era [ a fost ] nebunie din
partea lui Isus sa caute bietele inimi mici ale muritorilor pentru a face din
ele tronurile Sale, El Regele de Slavã care este asezat pe heruvimi... Era [ a fost ] nebun Iubitul nostru sa vinã pe pamant sã
caute pacatosi pentru a face din ei prietenii Sãi, intimii Sãi, semenii Sãi, El
care era fericit cu desavarsire cu cele douã persoane adorabile ale
Treimii" Thérèse"
"C'était de la folie pour Jésus de chercher les
pauvres petits coeurs des mortels pour en faire ses trônes, Lui le Roi de
Gloire qui est assis sur les chérubins..Il était fou notre Bien-Aimé de venir
sur la terre chercher des pécheurs pour en faire ses amis, ses intimes, ses
semblables, Lui qui était parfaitement heureux avec les deux adorables
personnes de la Trinité" Thérèse
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""Am suferit mult de cand sunt
pe pamant,dar daca in copilaria mea am suferit cu tristete, acum nu mai sufãr
asa, ci in pace si in voiosie, sunt cu adevarat fericitã sa sufãr. Sa nu credem cã putem iubi fara sa suferim mult."
"
Dar nu densitatea suferintei o urmareste ( o cauta ) Thérèse, ci Iubirea, Da-ul pentru ofrandã [ ofrandei ] in credintã.
Cat de mare a fost, mica noastra Thérèse, niciodata acritã de suferintele inimii ( sufletului / sufletesti ), intotdeauna surâzãtoare in suferintele trupului [ corpului / trupesti ], crescând mai mult in Iubire si in incredere, in chiar mijlocul incercarilor credintei sale. "
Dar nu densitatea suferintei o urmareste ( o cauta ) Thérèse, ci Iubirea, Da-ul pentru ofrandã [ ofrandei ] in credintã.
Cat de mare a fost, mica noastra Thérèse, niciodata acritã de suferintele inimii ( sufletului / sufletesti ), intotdeauna surâzãtoare in suferintele trupului [ corpului / trupesti ], crescând mai mult in Iubire si in incredere, in chiar mijlocul incercarilor credintei sale. "
""J'ai beaucoup souffert depuis que je suis sur
la terre, mais si dans mon enfance j'ai souffert avec tristesse, ce n'est plus
ainsi que je souffre maintenant, c'est dans la paix et la joie, je suis
véritablement heureuse de souffrir. Ne croyons pas de pouvoir aimer sans
souffrir beaucoup."
Mais ce n'est pas la densité de la souffrance que recherche Thérèse, c'est l'amour, c'est le oui à l'offrande dans la foi.
Comme elle a été grande, notre petite Thérèse, jamais aigrie par les souffrances du cœur, toujours souriante dans les souffrances du corps, grandissant encore en Amour et en confiance au milieu même des épreuves de sa foi.
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Mais ce n'est pas la densité de la souffrance que recherche Thérèse, c'est l'amour, c'est le oui à l'offrande dans la foi.
Comme elle a été grande, notre petite Thérèse, jamais aigrie par les souffrances du cœur, toujours souriante dans les souffrances du corps, grandissant encore en Amour et en confiance au milieu même des épreuves de sa foi.
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"Dãruindu-I-se lui Dumnezeu,
inima nu-si pierde tandretea ei naturalã, dimpotrivã ea creste devenind mai
purã si mai divinã." Thérèse
"En se donnant à Dieu le coeur ne perd pas sa
tendresse naturelle, au contraire elle grandit en devenant plus pure et plus
divine"
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"A ! dacã Isus ar fi vrut sã se arate tuturor
sufletelor cu darurile Sale inefabile, fara indoialã nici mãcar unul [ singur ]
nu l-ar fi dispretuit, dar El nu vrea sa Il iubim pentru darurile Sale, El
Insusi trebuie sa fie rãsplata [ recompensa ] noastrã." Thrèse
"Ah ! si Jésus avait voulu se montrer à toutes les
âmes avec ses dons ineffables, sans doute il n'en est pas une seule qui
l'aurait dédaigné, mais Il ne veut pas que nous l'aimions pour ses dons, c'est
Lui même qui doit être notre récompense" Thérèse
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"El [ Isus ] vrea sa Il iubesc
pentru cã El mi-a încredintat, nu mult, ci TOTUL. El [ Isus ] nu a asteptat sã Il iubesc mult precum Sfânta
Magdalena, ci El [ Isus ] a vrut SA STIU cum m-a iubit El cu o Iubire de
inefabilã prevedere, pentru ca acum sã Il iubesc la nebunie !... Thérèse"
""Il veut que je l'aime parce qu'Il m'a remis,
non pas beaucoup, mais TOUT. Il n'a pas attendu que je l'aime beaucoup comme
sainte Madeleine, mais Il a voulu que JE SACHE comment il m'avait aimé d'un
amour d'ineffable prévoyance, afin que maintenant je l'aime à la folie
!...Thérèse"
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" A ! noi care trãim în legea Iubirii, cum sa nu
profitãm de avansurile indragostite pe care ni le face Mirele [ Sotul ]
nostru...cum sa ne temem de Acela care se lasã înlãntuit de un fir de pãr care
zboarã pe gâtul nostru !...
Sa stim deci sa il retinem prizonier, pe acest Dumnezeu care devine cersetorul Iubirii noastre. Spunandu-ne cã un fir de pãr poate opera acest miracol, El ne aratã cã cele mai mici actiuni facute din Iubire sunt acelea care Ii farmecã Inima...
A ! daca ar trebui sa facem lucruri mari, cat am fi de plâns ? Dar cat suntem de fericite de vreme ce [ fiindcã ] Isus se lasã înlãntuit de cele mai mici...
Este atât de dulce sa Il ajuti [ sa Il ajutam ] pe Isus, prin sacrificiile noastre usoare, sa Il ajutam sa salveze sufletele pe care le-a rascumparat cu pretul Sangelui Sãu, si care nu asteapta decat ajutorul nostru pentru a nu cadea in abis [ in prapastie, in hãu ]...
Mi se pare cã daca sacrificiile noastre sunt fire de pãr care il captiveaza pe Isus, bucuriile noastre sunt si ele de asemenea, pentru aceasta este suficient sa nu te concentrezi intr-o fericire egoistã, ci sa oferi Mirelui [ Sotului ] nostru micile bucurii pe care El le seamãnã pe drumul vietii pentru a fermeca sufletele noastre si ale ridica [ inalta ] pana la El..." Thérèse "
Sa stim deci sa il retinem prizonier, pe acest Dumnezeu care devine cersetorul Iubirii noastre. Spunandu-ne cã un fir de pãr poate opera acest miracol, El ne aratã cã cele mai mici actiuni facute din Iubire sunt acelea care Ii farmecã Inima...
A ! daca ar trebui sa facem lucruri mari, cat am fi de plâns ? Dar cat suntem de fericite de vreme ce [ fiindcã ] Isus se lasã înlãntuit de cele mai mici...
Este atât de dulce sa Il ajuti [ sa Il ajutam ] pe Isus, prin sacrificiile noastre usoare, sa Il ajutam sa salveze sufletele pe care le-a rascumparat cu pretul Sangelui Sãu, si care nu asteapta decat ajutorul nostru pentru a nu cadea in abis [ in prapastie, in hãu ]...
Mi se pare cã daca sacrificiile noastre sunt fire de pãr care il captiveaza pe Isus, bucuriile noastre sunt si ele de asemenea, pentru aceasta este suficient sa nu te concentrezi intr-o fericire egoistã, ci sa oferi Mirelui [ Sotului ] nostru micile bucurii pe care El le seamãnã pe drumul vietii pentru a fermeca sufletele noastre si ale ridica [ inalta ] pana la El..." Thérèse "
""Ah ! nous qui vivons dans la loi d'amour,
comment ne pas profiter des amoureuses avances que nous fait notre Époux...
comment craindre celui qui se laisse enchaîner par un cheveu qui vole sur notre
cou !...
Sachons donc le retenir prisonnier, ce Dieu qui devient le mendiant de notre amour. En nous disant que c'est un cheveu qui peut opérer ce prodige, il nous montre que les plus petites actions faites par amour sont celles qui charment son coeur...
Ah ! s'il fallait faire de grandes choses, combien serions-nous à plaindre ? Mais que nous sommes heureuses puisque Jésus se laisse enchaîner par les plus petites...
Il est si doux d'aider Jésus, par nos légers sacrifices, de lui aider à sauver les âmes qu'il a rachetées au prix de son sang et qui n'attendent que notre secours pour ne pas tomber dans l'abîme...
Il me semble que si nos sacrifices sont des cheveux qui captivent Jésus, nos joies en sont aussi, pour cela il suffit de ne pas se concentrer dans un bonheur égoïste mais d'offrir à notre Époux les petites joies qu'il sème sur le chemin de la vie pour charmer nos âmes et les élever jusqu'à Lui..." Thérèse"
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Sachons donc le retenir prisonnier, ce Dieu qui devient le mendiant de notre amour. En nous disant que c'est un cheveu qui peut opérer ce prodige, il nous montre que les plus petites actions faites par amour sont celles qui charment son coeur...
Ah ! s'il fallait faire de grandes choses, combien serions-nous à plaindre ? Mais que nous sommes heureuses puisque Jésus se laisse enchaîner par les plus petites...
Il est si doux d'aider Jésus, par nos légers sacrifices, de lui aider à sauver les âmes qu'il a rachetées au prix de son sang et qui n'attendent que notre secours pour ne pas tomber dans l'abîme...
Il me semble que si nos sacrifices sont des cheveux qui captivent Jésus, nos joies en sont aussi, pour cela il suffit de ne pas se concentrer dans un bonheur égoïste mais d'offrir à notre Époux les petites joies qu'il sème sur le chemin de la vie pour charmer nos âmes et les élever jusqu'à Lui..." Thérèse"
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"Monseniorul Boulanger lanseaza
canonizarea surorii Sfintei Tereza. Sambata
24 Ianuarie, in cursul slujbei pe care el o va celebra in capela Manastirii
Vizitatiunii, in [ orasul ] Caën, Monseniorul Jean-Claude Boulanger, episcop de
Bayeux si Lisieux, a anuntat oficial deschiderea procesului de beatificare al
"Servitoarei [ roabei ] lui Dumnezeu, Sora Françoise-Thérèse", mai
cunoscutã sub numele de Léonie Martin, sora [ biologica ] Sfintei Tereza din
Lisieux.
Monseniorul Boulanger oficializeaza astfel titlul de Servitoare a lui Dumnezeu, care este / va fi / de aici inainte acela al Surorii Françoise-Thérèse, prima etapã a unui lung proces care o va vedea poate intr-o buna zi declaratã Preafericitã, apoi Sfanta."
Monseniorul Boulanger oficializeaza astfel titlul de Servitoare a lui Dumnezeu, care este / va fi / de aici inainte acela al Surorii Françoise-Thérèse, prima etapã a unui lung proces care o va vedea poate intr-o buna zi declaratã Preafericitã, apoi Sfanta."
"Mgr Boulanger lance la canonisation de la soeur de
Sainte Thérèse
Samedi 24 janvier, au cours de la messe qu’il célébra en la chapelle du Monastère de la Visitation, à Caen, Monseigneur Jean-Claude Boulanger, évêque de Bayeux et Lisieux, a annoncé officiellement l’ouverture du processus de béatification de "La servante de Dieu, sœur Françoise-Thérèse", plus connue sous le nom de Léonie Martin, sœur de sainte Thérèse de Lisieux.
Mgr Boulanger officialise ainsi le titre de Servante de Dieu qui est désormais celui de sœur Françoise-Thérèse, première étape d’un long processus qui la verra peut-être un jour déclarée Bienheureuse, puis Sainte."
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Samedi 24 janvier, au cours de la messe qu’il célébra en la chapelle du Monastère de la Visitation, à Caen, Monseigneur Jean-Claude Boulanger, évêque de Bayeux et Lisieux, a annoncé officiellement l’ouverture du processus de béatification de "La servante de Dieu, sœur Françoise-Thérèse", plus connue sous le nom de Léonie Martin, sœur de sainte Thérèse de Lisieux.
Mgr Boulanger officialise ainsi le titre de Servante de Dieu qui est désormais celui de sœur Françoise-Thérèse, première étape d’un long processus qui la verra peut-être un jour déclarée Bienheureuse, puis Sainte."
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Sursa :
https://www.facebook.com/oliviamaria.marcov
( pentru traducere )
https://www.facebook.com/petitetherese?pnref=story
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